|
کدخبر: 137234

پیش بینی قیمت محصول جدید ایران خودرو / از «تارا» چه میدانیم؟

تارا نام جدید محصول ایران‌خودرو است. این خودرو چه مشخصات و ویژگی‌هایی دارد و آیا پیش‌بینی قیمت آن امکان‌پذیر است؟ قیمت این خودرو فول اتوماتیک به نظر می‌رسد ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان باشد.

خودرو پیش بینی قیمت محصول جدید ایران خودرو / از «تارا» چه میدانیم؟

یکی از خودروهای جدید خودروسازان کشور تارا است. این خودرو محصول جدید ایران‌خودرو محسوب می‌شود. اما این خودرو که به پژو ۳۰۱ ایرانی معروف است، چه ویژگی‌هایی دارد؟

خودرو تارا به پیشرانه EC۵ مجهز است و ۱۱۰ اسب بخار با ۱۵۰ نیوتن متر را در اختیار راننده می‌گذارد. جعبه دنده پنج سرعته دستی و شش سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌های جلوی تارا دارند. این خودرو یک سدان رده C و متوسط به حساب می‌آید و در نمونه فول آپشن به استارت دکمه‌ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز است.

جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلوی تارا دارند. این خودرو یک سدان رده C و متوسط به حساب می آید و در نمونه فول آپشن به استارت دکمه ای، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، کامپیوتر سفر، فرمان کمکی برقی، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، رینگ آلومینیومی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم و پارچه، صندلی برقی راننده، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی، سانروف، چهار کیسه هوا و… مجهز است.

تارا نامی فارسی است که در فرهنگ معین به معنی ستاره آمده است. همچنین در لغتنامه دهخدا نیز برای تارا معادل ستاره آمده است.

با انتخاب نام خودرو تارا به نظر می‌رسد زمان رونمایی کامل از این خودرو فرا رسیده باشد. خودرو تارا خودرویی است که بر پایه پژو ۳۰۱ ساخته شده و به نوعی نسخه داخلی این خودرو به حساب می آید. بر پایه پلتفرم خودرو تارا قرار است دو خودرو دیگر نیز با استایل هاچبک و کراس اوور تولید شوند. ایران خودرو چندی قبل اولین سری از خودرو تارا را پیش فروش کرده بود.

اما قیمت این خودرو در بازار چقدر پیش‌بینی می‌شود؟

فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو در مورد قیمت احتمالی این خودرو می‌گوید: قیمت این خودرو فول اتوماتیک به نظر می‌رسد ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان باشد. شاید قیمت خودرو تارا معمولی و دنده‌ای به رقمی نزدیک ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان برسد.

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر