|
کدخبر: 136205

قیمت خودرو در هفته اول آذر کاهش می‌یابد یا افزایش؟‌

یک کارشناس بازار خودرو می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر نرخ تمام خودروهای داخلی ۱۰ درصد نسبت به شرایط فعلی ارزان‌تر شود. بنابراین نرخ خودرو هفته آینده هم بنا بر میزان عرضه و تقاضا روند کاهشی خواهد داشت.

خودرو قیمت خودرو در هفته اول آذر کاهش می‌یابد یا افزایش؟‌

روند کاهشی نرخ دلار ادامه‌دار است به طوری‌ که روز چهارشنبه دلار با ۵۰۰ تومان کاهش با نرخ ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد. این کاهش نرخ دلار دوباره نرخ برخی اقلام همچون خودرو را تحت تاثیر قرار داد. حال با توجه به تعطیلی هفته آینده قیمت خودرو مجدد ارزان خواهد شد؟

به گفته یک کارشناس بازار خودرو؛ با توجه به تعطیلی‌های هفته آینده عملا خرید و فروشی در بازار خودرو رخ نخواهد داد. یعنی روند معاملات خرید و فروش خودرو متوقف می‌شود. چنانچه کسی در این شرایط قصد فروش داشته باشد باید با نرخ ارزان‌تری خودروی خود را به بازار عرضه کند.

فربد زاوه معتقد است احتمالا سیاست‌های کلان اقتصادی به سمتی است که نرخ دلار کاهشی شود و به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر نرخ تمام خودروهای داخلی ۱۰ درصد نسبت به شرایط فعلی ارزان‌تر شود. بنابراین نرخ خودرو هفته آینده هم بنا بر میزان عرضه و تقاضا روند کاهشی خواهد داشت.

بازار خودرو تا تابستان ۱۴۰۰ راکد می‌شود

هفته گذشته هم فیروز نادری، یک فعال بازار خودرو اعلام کرد: « بازار خودرو فعلا راکد است. چنانچه روند نزولی نرخ دلار ادامه‌دار باشد نرخ خودرو روند ریزشی خواهد داشت.» موضوعی که در این هفته اتفاق افتاد و نرخ خودروهای داخلی مجدد ارزان شد.

با این وجود آنچه ذهن خریداران را درگیر کرده این است که آیا روند کاهشی نرخ خودرو تا پایان سال ادامه‌دار است؟ زاوه در این باره اظهار کرد: از دی ماه روند کاهش نرخ خودروها متوقف می‌شود و بازار خودرو به ثبات می‌رسد. آنچه قابل پیش‌بینی است بازار خودرو از دی ماه تا تابستان ۱۴۰۰ راکد می‌شود. البته طبق پیش‌بینی‌های انجام شده سال آینده نرخ تورم هر ماه بین دو تا سه درصد افزایش خواهد یافت که براساس آن نرخ خودرو هم به همین میزان رشد دارد.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر