|
کدخبر: 135925

کاهش ۷ درصدی فروش خودرو در اروپا

پس از آنکه چند هفته شاهد افزایش فروش خودرو در سطح اروپا بودیم، اما شدت گرفتن شیوع کرونا در این قاره دوباره کسب و کار خودروسازان را از رونق انداخت.

خودرو کاهش ۷ درصدی فروش خودرو در اروپا

طی ماه گذشته میلادی و با اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی، فروش خودرو در اروپا کاهش یافت.

البته در ماه سپتامبر برای چند هفته شاهد رشد فروش خودرو در اروپا بودیم، اما در ماه اکتبر و بنا به اعلام امروز انجمن خودروسازان اروپایی ۷.۱ درصد کاهش داشته است. به جز در ماه سپتامبر فروش خودرو در اروپا نسبت به سال گذشته در تمام ماه‌ها کاهش داشته، به گونه‌ای که در ۱۰ ماه نخست امسال فروش خودرو در اروپا ۲۷ درصد کاهش داشته است.

فرانسه و انگلیس از جمله کشورهایی بودند که در اواخر ماه گذشته و روزهای نخست ماه نوامبر با هدف کنترل شیوع کرونا، محدودیت‌های کرونایی را اعمال کرده که این مسئله فشار مضاعفی به خودروسازان اروپایی وارد کرده است.

البته برخی کشورها نظیر آلمان برای خودروسازان خود کمک‌هایی در نظر گرفته‌اند به گونه ای که برلین ۵ میلیارد یورو معادل حدود ۶ میلیارد دلار برای شرکت‌های خودروسازی تخصیص داده است.

پیشتر نظرسنجی بلومبرگ از کاهش ۶ درصدی فروش خودرو در اروپا در ماه اکتبر خبر داده بود که آماری که امروز منتشر شد، حاکی از بدتر بودن اوضاع دارد.

شرکت پژو سیتروئن هم تولید خودرو را در بسیاری از کارخانه‌های خود کاهش داده و نمایندگی‌های خود را تعطیل کرده است. این مسئله فشار مضاعفی را به فروش خودرو در این قاره وارد کرده است.

لابی شرکت‌های خودروسازی در فرانسه هشدار داده اگر به زودی نمایندگی‌های فروش خودرو نتوانند فعالیت خود را آغاز کنند، اوضاع خودروسازان حتی از بهار امسال بدتر خواهد شد. اسپانیا هم یکی از کشورهایی بود که شاهد کاهش قابل توجه فروش خودرو بوده است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر