|
کدخبر: 135838 شروین اشیدری

خودروی جذابی که ۱۳۰ میلیون تومان بود / آشنایی با کوپه معروف تویوتا

خودروهای کوپه اسپرت، محصولاتی هستند که قشر جوان را به سمت خود جذب می کند و در حال حاضر در بازار آزاد تویوتا جی تی ۸۶ یکی از گزینه های پیش رو است. به همین دلیل قصد داریم در این نوشتار به معرفی و بررسی این کوپه بپردازیم.

خودرو خودروی جذابی که ۱۳۰ میلیون تومان بود / آشنایی با کوپه معروف تویوتا

قیمت خودرو این روزها سر به فلک گذاشته و خرید خودرو برای بسیاری از مردم حتی در مدل های داخلی سخت شده است. اما با این وجود هنوز بسیاری از افراد و به خصوص آن هایی که علاقه خاصی به خودرو دارند سعی می کنند پس اندازهای خود را جمع کنند تا سراغ یک مدل کوپه جذاب بروند.

تویوتا جی تی ۸۶ را می توان یکی از خودروهای متفاوت این برند ژاپنی دانست، محصولی که از لحاظ طراحی سبک جدیدی را در محصولات تویوتا دنبال می کند و به همین دلیل طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرد. در حقیقت جی تی ۸۶ حاصل همکاری تویوتا و برند سوبارو است که با مدل BRZ نیز توسط سوبارو عرضه شده است اما با توجه به این که محصولات سوبارو در ایران توسط نمایندگی به خوبی عرضه نشد تنها تویوتا جی تی ۸۶ در ایران وجود دارد مگر این که در مناطق آزاد شاهد BRZ باشیم.

جی-تی4

جی تی ۸۶ در سال ۲۰۱۱ رونمایی شد و در همان سال حدود ۷۰۰۰ دستگاه برای تویوتا و ۳۵۰۰ دستگاه از سوبارو توسط مشتریان سفارش داده شد. در نهایت این خودرو توسط ایرتویا نمایندگی رسمی این برند در ایران به کشور راه یافت تا نیاز بازار به یک خودرو اسپرت کوپه برطرف شود.

مشخصات فنی

در بخش فنی جی تی ۸۶ به یک پیشرانه ۲ لیتری باکسر ۴ سیلندر تجهیز شده است که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار توان و ۲۰۵ نیوتن.متر گشتاور را دارد. توان پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعت به محور عقب منتقل می شود هر چند که نسخه مجهز به گیربکس دستی نیز برای این خودرو وجود دارد اما ایرتویا نسخه اتوماتیک این خودرو را به کشور وارد کرد. شتاب صفر تا صد این خودرو با گیربکس اتوماتیک ۷.۶ ثانیه اعلام شده است که در نسخه مجهز به گیربکس دستی این رقم کمتر خواهد شد. این خودرو را در دو نسخه ساده و با کیت اسپرت را می توانید در خیابان ها مشاهده کنید، یکی از جذابیت های جی تی ۸۶ را می توان در بال بزرگ عقب آن دانست که در نسخه های اسپرت وجود دارد. ارتفاع این خودرو از سطح زمین بسیار کم است، نکته ای که در هندلینگ خودرو بسیار تاثیر پذیر است و لذت رانندگی را افزایش می دهد اما در مقابل با توجه به جاده های کشور باید وسواس خاصی در عبور از سرعت گیرها داشته باشید همچنین با توجه به ارتفاع کم انتظار سواری نرم کاملا دور از دسترس است و باید با کوبش های آن کنار بیایید.

کابین و امکانات رفاهی

اگر در این فکر هستید که با ورود به کابین جی تی ۸۶ با یک کابین مملو ازامکانات رفاهی و جذاب رو به رو می شود کاملا در اشتباه هستید چرا که طراحی داخلی این خودرو بسیار ساده صورت گرفته است و خبری از تجهیزات رفاهی فراوان نیست. از جمله موارد قابل ذکر در زمینه امکانات رفاهی می توان به ۶ بلندگو با سیستم بلوتوث، کیسه های هوا راننده، سرنشینان و زانو راننده، روکش چرمی فرمان، رینگ ۱۶ اینچ و پدال های آلومینیومی اشاره کرد اما در این بین تجهیزاتی همانند رینگ ۱۷ اینچ، سیستم ورود و استارت بدون کلید، روکش چرمی صندلی ها، شیفتر دنده پشت فرمان، چراغ های زنون، بال عقب و نویگیشن نیز به صورت سفارشی روی برخی نمونه ها قرار دارد. همانند اکثر خودروهای کوپه نمی توان روی فضای ردیف عقب این خودرو حساب کرد و همانطور که ذکر شد در بخش تجهیزات رفاهی نیز اکثر موارد بیشتر جنبه اسپرت بودن دارد و نبود دنبال نظیر سانروف، گرمکن صندلی و ... احساس می شود.

اگر به دنبال خودرویی کوپه و اسپرت در بازار باشید گزینه هایی نظیر هیوندای جنسیس کوپه، آلفارومئو جولیتا، هیوندای کوپه و تویوتا جی تی ۸۶ را پیش رو دارید. با این وجود می توان گفت این خودرو می تواند گزینه ای مناسب برای قشر جوان باشد چرا که علاوه بر مشخصات فنی قابل قبول، کیفیت مناسبی نیز در بخش های مختلف همانند اکثر محصولات تویوتا دارد و در شرایط حال حاضر می تواند انتخاب معقولی باشد.

جالب است بدانید که این خودرو تقریبا ۲ سال قبل قیمتی در حدود ۱۳۰ الی ۲۰۰ میلیون تومان داشت. این در حالی است که با این پول امروز می توان خودرویی مانند سمند خریداری کرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها