|
کدخبر: 134430

چهار دلیل بازگشت قیمت خودرو به روند صعودی

بازار خودرو در هفته‌ منتهی به۲۳ آبان ۹۹ دونیمه متفاوت داشت، در نیمه اول شاهد کاهش شدید قیمت خودرو در بازار بودیم و در نیمه دوم از سطح کاهش قیمت کاسته شد و پرتیراژها توانستند بخشی از افت قیمت خود را جبران کنند.

نیمه اول بازار خودرو یک روز بعد از اعلام پیروزی جوبایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا آغاز شد. اعلام شکست دونالد ترامپ به عنوان واضع تحریم‌های حداکثری علیه ایران از رقیب خود جو بایدن بر همه بازارهای کشور از جمله بازار خودرو تاثیر گذاشت. موج ابتدایی این تحول موجب ریزشقابل توجه قیمت خودرو در بازار بود، اما در نیمه دوم هفته به‌تدریج شاهد جبران افت قیمت خودروهای پرتیراژ در بازار بودیم.

براساس رصد بازار خودورهای پرتیراژ افتی ۱ تا ۱۹ درصدی را تجربه کرده‌اند و خودروهابی که یک روز پس از اعلام پیروزی بایدن در رقابت انتخاب رئیس‌جمهوری امریکا در هفته گذشته افت قیمت چشمگیری را ثبت کرده بودند توانستند تاحدودی افت قیمت خود را جبران کنند، هرچند قیمت آنها در تا آخر هفته به قیمت‌های آغازین هفته نرسید.

چهار دلیل بازگشت قیمت

فعالان بازار خودرو در خصوص دلایل صعودی شدن مجدد بازار خودرو در نیمه دوم هفته چهار دلیل را مطرح می‌کنند. به اعتقاد این گروه قیمت دلار به میزانی که تصور می‌شد در بازار کاهش پیدا نکرد، دلیل دوم به مقاومت فروشندگان در برابر کاهش قیمت باز می‌گردد، از سوی دیگر بازار بعد از هیجان به وجود آمده متوجه شد که سطح ریزش برخلاف پیش‌بینی‌ها آبشاری نیست. اما آخرین دلیلی که فعالان بازار خودرو آن را علت عدم تداوم روند ریزشی ابتدای هفته می‌دانند به این نکته باز می‌گردد که کف قیمت خودرو با توجه به اینکه قیمت برخی از محصولات به یک سطح مشخصی رسیده امکان ندارد کاهشی بیش از این را تجربه کند.

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها