|
کدخبر: 132864

چرا قیمت خودرو دوباره گران شده است؟

یک فعال بازار خودرو می‌گوید: پیش‌بینی می‌شود چنانچه ترامپ پیروز انتخابات شود قیمت دلار روند صعودی خواهد گرفت و این موضوع قیمت خودروهای ایرانی و خارجی را هم گران می‌کند.

خودرو چرا قیمت خودرو دوباره گران شده است؟

با اتمام انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نوسان آرای دو کاندیدا در روز چهارشنبه بازار خودرو هم روند نوسانی داشت. در این روز با بالا رفتن سطح رای دونالد ترامپ، قیمت دلار افزایش یافت و قیمت برخی خودروهای پر تقاضا نیز کمی گران شد.

همچنین در ساعات دیگر روز چهارشنبه با پیش گرفتن آرای جو بایدن قیمت دلار و به دنبال آن قیمت خودروها روند کاهشی پیدا ‌کرد اما در آخرین معاملات روز چهارشنبه قیمت برخی از خودروهای پر تقاضا به دلیل مباحث سیاسی و افزایش قیمت دلار افزایش یافت.

چرا خودرو گران شد؟

چرا قیمت خودرو دوباره گران شده است؟ به اعتقاد یک فعال بازار خودرو؛ عامل اصلی افزایش قیمت خودرو قیمت دلار است. با افزایش ۷۵۰ تومانی قیمت دلار در روز چهارشنبه و رسیدن آن به کانال ۲۹ هزار و ۷۵۰ تومان قیمت خودرو در بازار ایران واکنش نشان داد. پیش‌بینی می‌شود چنانچه ترامپ پیروز انتخابات شود قیمت دلار روند صعودی خواهد داشت و این افزایش قیمت خودروهای ایرانی و خارجی را هم گران می‌کند.

به گفته فیروز نادری روز چهارشنبه با افزایش آرای ترامپ قیمت دلار گران شد و به دنبال آن قیمت برخی خودروها نیز افزایش یافت. به عنوان مثال قیمت خودروهای پر تقاضا از جمله ۲۰۶، پراید و تیبا بین سه تا ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت.

این فعال بازار خودرو با اشاره به تاثیر انتخابات آمریکا بر روند بازار خودرو به تجارت‌نیوز گفت: روز چهارشنبه با افزایش قیمت دلار قیمت خودروهای ۳۰۰ میلیون به بالا در بازار حدود ۱۵ میلیون تومان گران شدند. به عنوان مثال ۲۰۶ تیپ دو قبل از انتخابات با قیمت ۲۳۵ میلیون تومان فروخته می‌شد اما در زمان انتخابات قیمت این مدل خودرو به ۲۴۵ میلیون تومان رسید.

پراید و تیبا چقدر گران شد؟

او اظهار کرد: همچنین قیمت خودروهایی همچون پراید و تیبا با نوسان پنج میلیون تومانی به تریب با قیمت ۱۲۶ و ۱۵۴ میلیون تومان معامله شد. این در حالی است که قیمت پراید قبل از انتخابات آمریکا حدود ۱۲۰ میلیون تومان بود و همچنین قیمت تیبا نیز با قیمت ۱۴۲ میلیون تومان معامله شده بود.

نادری با اشاره به کُند شدن روند معاملات خودرو بیان کرد: با توجه به نوسان قیمت‌ها، خودرو در بازار معامله می‌شود اما روند معاملات رضایت‌بخش نیست.

طبق تحلیل فعالان بازار خودرو با کاهش قیمت دلار ظرف دو هفته گذشته قیمت خودروها در بازار کاهش ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومانی را تجربه کرده است.

منبع: تجارت نیوز
  • علی ارسالی در

    تا زمانی که دولت وعوامل دولت نخواهند خودرو ارزان نمیشود ایها الناس

  • ناشناس ارسالی در

    خداییش هنوزم این تیبا ها ارزونن

  • ناشناس ارسالی در

    بزار گرون شه کیه که بخره

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها