|
کدخبر: 121755

خودرو رایگان با سهام عدالت به کجا رسید؟

پس از حواشی ناشی از فروش وجه سهام عدالت و گلایه متعدد مردم از عدم دریافت یا دریافت با تاخیر سهام عدالت، اخیرا اعلام شده بود برخی نمایندگان مجلس به دنبال طرحی هستند که اقشار ضعیف جامعه با سهام عدالت خود صاحب خودرو شوند.

خودرو خودرو رایگان با سهام عدالت به کجا رسید؟

خودرو رایگان را نخستین بار یکی از نماینده‌های مجلس در ششم شهریور ماه امسال مطرح کرد. علی موسوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تدوین طرحی برای خودرودارکردن خانواده‌های نیازمند خبر داد و گفت که در این طرح تامین خودرو برای هر خانوار پنج دهک پایین پیش‌بینی شده است. در طرح خودرودار کردن خانواده‌های نیازمند پیش‌بینی شده که برای هر خانوار پنج دهک پایین که جزو خانواده‌های نیازمند و آسیب‌پذیر هستند یک خودرو در نظر گرفته شود.

اما پس از این، خبر تکذیب عرضه خودرو رایگان منتشر شد. علی جدی، نایت رئیس دوم کمیسیون صنایع و معاون مجلس در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز طرح عرضه رایگان خودرو را رد کرد و گفت: من مصاحبه آقای موسوی را خواندم اما چنین طرحی در کمیسیون مطرح نشده است. در سه هفته گذشته نمایندگان مجلس در حوزه بوده‌اند.

با این حال بار دیگر علی موسوی به ایسنا گفته است: من به همراه یک تیم اقتصادی طرح خودرو دار کردن خانواده‌های نیازمند بدون خودرو را مورد بررسی قرار دادم و تدوین کردم و پیش از این هم اعلام کردیم که این طرح برای دولت و همچنین خانوارها بار مالی نخواهد داشت. ما سعی کردیم سازوکار شفاف و روشنی را طراحی کنیم و استفاده از سهام عدالت را به عنوان سازوکار تامین مالی پیش‌بینی کردیم.

هرچند پس از این دیگر خبر جدیدی درباره این طرح احتمالی مجلس منتشر نشده اما مخاطبان تجارت‌نیوز در کامنت‌های خود از عدم استقبال احتمالی از این طرح نوشته‌اند. بخشی از این کامنت‌ها در نظر گزارش «عرضه خودرو رایگان» بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

  • رضانورلگزاییان ارسالی در

    این عالی میشه سهام عدالت خودم خانوادم رو بدیم ماشین بگیرم اگر بدن علیه سهام میدم اگر راسته بااین شماره تماس بگیرید خوشحال میشم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها