|
کدخبر: 114550

قیمت‌های عجیب و غریب در بازار خودروهای وارداتی

بررسی قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد که درحال‌حاضر مزدا۳، ۸۲۰ میلیون تومان و سراتو ۵۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

خودرو قیمت‌های عجیب و غریب در بازار خودروهای وارداتی

اگر چرخی در بازار خودروهای داخلی و خارجی بزنیم با قیمت‌های عجیب و غریبی مواجه می‌شویم که معاملات خودرو را در روزهای اخیر به صفر رسانده و کمتر خریدار و فروشنده‌ای پای معامله حاضر می‌شوند.

قیمت خودروهای داخلی و خارجی از ابتدای امسال، روندی افزایشی داشت و این سیر صعودی در هفته جاری نسبت به هفته گذشته ادامه داشت و در این میان رشد قیمت‌ها در خودروهای داخلی و مونتاژی بیش از سایر محصولات موجود در بازار بود.

افزایش چشمگیر قیمت‌ها رکود بازار خودرو را به همراه داشته و به اعتقاد فروشندگان خودرو کسی حاضر به فروش خودروها آن هم به نرخ ارزان نیست و همه می‌خواهند ماشین‌های خود را گرانتر از روزهای گذشته بفروش برسانند، از سوی دیگر توان مالی خریداران هم روز به روز کمتر می‌شود.

نگاهی به نرخ خودرو در بازار

روند کند عرضه خودرو در بازار عاملی شده تا افزایش قیمت‌ها در انواع خودروهای داخلی مشاهده شود، البته قرار بود براساس تصمیم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام قیمت‌های جدید کارخانه، بازار فقط مجاز به افزایش ۱۰ درصدی قیمتها نسبت به کارخانه باشد.

اما فروشندگان خودرو می‌گویند این بحث فقط در حد مصاحبه بوده و در عمل هیچ تدبیری برای مدیرتی قیمت‌ها در بازار خودرو به وجود نیامده و همین موضوع باعث شده تا با نوسانات نرخ ارز و کاهش خریدار معاملات به صفر برسد و نمایشگاه داران ترجیح بدهند واحدهای خود را زود تعطیل کرده و به بهانه کرونا راهی خانه شوند.

درحال‌حاضر مشاهدات بازار نشان می‌دهد پژو ۲۰۰۸، ۷۴۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۱۶۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۱۹۹ میلیون تومان و مزدا۳ با رقم ۸۲۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. سراتو هم درحال‌حاضررقم ۵۳۰ میلیون تومان و استپ وی مبلغ ۳۸۵ میلیون تومانی را ثبت کرده‌اند.

 

منبع: کاماپرس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها