|
کدخبر: 113194

افزایش شدید قیمت خودروهای نیسان و میتسوبیشی

خودروسازان ژاپنی همواره به ساخت خودروهایی کم استهلاک و باکیفیت شهرت دارند. آوازه خوش نامی صنعت خودروسازی ژاپنی ها به کشور ما هم رسیده و از قدیم، مردم ما خاطرات خوبی را با محصولات ژاپنی رقم زده اند.

خودرو افزایش شدید قیمت خودروهای نیسان و میتسوبیشی

در میان برندهای صنعت خودروسازی ژاپن، بیش تر ایرانی ها با «تویوتا» آشنایی دارند. در این میان، ژاپنی های دیگری هم هستند که در جایگاه خود اسم و رسمی دارند. شرکت هایی همچون «نیسان» و «میتسوبیشی» که به اندازه تویوتا در بازار خودروی ایران حضور پررنگی نداشته اند. در دوره برجام فرصتی محقق شد که زمینه ورود برندهای غایب در بازار ایران بعد از چند سال فراهم گردد. میتسوبیشی توسط شرکت «آرین موتور» به ایران آمد و نیسان هم این بار مستقل از «پارس خودرو» و با همکاری شرکت جدیدی به نام «جهان نوین آریا» پا به بازار کشورمان گذاشت.

موج گرانی در کراس اوورهای نیسان

نیسان در دوره جدید حضورش در بازار کشورمان، این بار به جای عرضه نسل جدید «ماکسیما» یا «تیانا»، دو کراس اوور پرفروشش در بازار جهانی را به ایران آورد. «جوک»، که سال ها در مناطق آزاد کشور حضور داشت و «ایکس تریل»، که از محبوب ترین کراس اوورهای نیسان در بازار جهانی است، در تیراژی نسبتا ًقابل قبول وارد ایران شدند. به گزارش «پایگاه خبری اسب بخار»، دو کراس اوور نیسان در یک هفته نخست مردادماه شیب افزایش قیمت خود را به شکلی ملایم حفظ کردند. نیسان جوک در دو تیپ اصلی پلاتینیوم و اسکای پک، با افزایش قیمت ۴۰ میلیون تومانی در عرض یک هفته، به ترتیب، ۹۵۰ و ۸۵۰ میلیون تومان قیمت خوردند. اما جوک اسپرت که گران ترین و قدرتمندترین نسخه جوک به حساب می آید، اکنون دیگر یک کراس اوور میلیاردی است و با ۳۰ میلیون تومان رشد طی هفته نخست مرداد مرز ۱ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان را رد کرد. لازم به ذکر است که تمام تیپ های موجود از جوک در بازار مدل ۲۰۱۷ هستند. اما به سراغ کراس اوور متوسط نیسان که می رویم درمی یابیم این خودرو فقط در نسخه های فیس لیفت ۲۰۱۸ به صورت صفر کیلومتر یافت می شود. ایکس تریل در یک هفته گذشته ۵۰ میلیون تومان گران شده و اکنون با قیمت ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رقابت نزدیکی با «رنو کولئوس» دارد.

این الماس های گران بها!

میتسوبیشی با نسل جدید محصولاتش توانست تا حدودی جایگاه از دست رفته خود در بین مشتریان ایرانی را بازیابد. به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، خودروهای میتسوبیشی هم در طول هفته نخست مردادماه از موج افزایش قیمت مصون نماندند. نکته مهم پیرامون محصولات میتسوبیشی، وجود مدل ۲۰۱۸ در بازار برای تمام آن هاست. هاچ بک کوچک و کم مصرف «میراژ» در مدل ۲۰۱۸ فیس لیفت طی یک هفته به طرزی شگفت انگیز ۷۰ میلیون تومان گران شد! شاید باورش سخت باشد که میراژ کوچک اکنون خودرویی ۵۷۰ میلیون تومانی است! «لنسر» ۲۰۱۸، سدان نوستالژیک میتسوبیشی و رقیب مستقیم مزدا ۳، طی یک پرش باور نکردنی قیمت ۷۵۰ میلیونی خود در ابتدای مردادماه را اکنون به مرز ۹۰۰ میلیون تومان رسانده است! در خانواده کراس اوورهای میتسوبیشی وضع قیمت ها بدتر می شود! به گونه ای که “ASX ۲۰۱۸” تیپ ۴ با رشد ۱۰۰ میلیون تومانی، اینک به قیمت ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان در دسترس است! اما رکورددار افزایش قیمت در بین میتسوبیشی ها را باید اوتلندر تیپ ۵ دانست! خودرویی که با جهش ۲۰۰ میلیونی در کم تر از یک هفته، قله ۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان را فتح کرد. البته شاید جالب باشد بدانید که نسخه هیبرید این شاسی بلند با وجود قیمت جهانی بالاتر، اکنون در بازار خودرو ایران ارزان تر از نمونه بنزینی خرید و فروش می شود! «اوتلندر PHEV» حتا، برخلاف تمام خودروهای میتسوبیشی، هیچ افزایش قیمتی در روزهای اخیر تجربه نکرده و همچنان با همان بهای ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قابل خریداری است.

 

منبع: اسب بخار
  • رسول ارسالی در

    امروز ۱۱ آذر ۹۹ میباشد. چرا خبر مرداد ما ه را الان تیتر میکنی؟!!عاشق شدی؟!!😆😗😗😗

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها