|
کدخبر: 113172

سرنوشت طلا در گرو نتیجه جلسه فدرال رزرو

در حالی که سرمایه گذاران به نتیجه ی جلسه ی فدرال رزرو چشم دوخته اند، قیمت طلا به دلیل نگرانی از رشد همه گیری کرونا ثابت ماند.

بانک و بیمه سرنوشت طلا در گرو نتیجه جلسه فدرال رزرو

قیمت طلا در روز چهارشنبه به دلیل نگرانی از افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و تورم احتمالی ناشی از اقدامات محرک اقتصادی، تقریبا ثابت ماند. با این حال، سرمایه گذران منتظر نتیجه جلسه فدرال رزرو آمریکا هستند.

قیمت هر اونس طلا برای تحویل فوری با اندکی تغییر به ۱۹۵۷.۸۴ دلار رسید. معاملات آتی طلای آمریکا نیز با ۰.۵ درصد افزایش به ۱۹۵۴.۵ دلار در هر اونس رسید. قیمت ها در روز سه شنبه به مقدار بی سابقه ی ۱۹۸۰.۵۷ دلار رسیده بودند. اما به دلیل تقویت دلار، قیمت طلا دچار عقب نشینی شد.

طبق گزارش رویترز، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان به ۱۶ میلیون و ۶۲ هزار نفر رسیده است. همچنین، ۶۵۵۵۸۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند. تعداد موارد ابتلا به کرونا در آمریکا همچنان رو به افزایش است. گزارش روز سه شنبه نشان می دهد که اعتماد مصرف کنندگان در ماه ژوئیه بیش از حد انتظار کاهش پیدا کرده است.

در همین حال، سرمایه گذاران بازار به جلسه دو روزه فدرال در رابطه با نرخ بهره رزرو چشم دوخته اند. زیرا زمانی که نرخ بهره پایین است، قیمت طلا افزایش می یابد. همچنین، طلا به عنوان مانعی در برابر تورم تلقی می شود. جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو امروز به پایان می رسد.

در بازار سایر فلزات، نقره ۱.۱ درصد کاهش پیدا کرد و به قیمت ۲۴.۳۱ دلار در هر اونس فروخته شد. پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۹۴۷.۲۹ دلار در هر اونس رسید. پالادیوم نیز با ۱.۱ درصد سقوط، به قیمت ۲۲۵۹.۵۲ دلار در اونس معامله شد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها