|
کدخبر: 113182

آینده سلطه دلار بر بازار جهانی چه می شود؟

بانک گلدمن‌ ساکس آمریکا هشدار داد: افزایش نگرانی‌ها نسبت به تورم در آمریکا می‌تواند به از دست رفتن سلطه دلار بر بازار جهانی منجر شود.

بانک و بیمه آینده سلطه دلار بر بازار جهانی چه می شود؟

به نقل از راشاتودی، بانک گلدمن ساکس آمریکا که یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های این کشور به شمار می‌رود، هشدار داد: ‌افزایش نگرانی‌ها نسبت به تورم در آمریکا بدین معناست که ممکن است دلار به خطر از دست رفتن سلطه خود در بازار جهانی مواجه شود.

کارشناسان این بانک می‌گویند: نگرانی‌های جدی نسبت به از دست رفتن جایگاه دلار به عنوان ارز قالب در حساب ذخیره ارزی کشورها در حال پدیدار شدن است.

به گفته این کارشناسان، به خاطر آنکه بدهی عمومی آمریکا از معادل ۸۰ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور عبور کرده است، ممکن است دولت و بانک مرکزی این کشور اجازه دهند که شاهد افزایش تورم در این کشور باشیم.

کارشناسان گلدمن ساکس می‌‌گویند: افزایش چاپ پول و همچنین تزریق بیشتر نقدینگی به بازار نگرانی‌های بسیار جدی را پدید آوردند که به این نگرانی‌ها باید مشکل اشتغال روی آوردن دولت و بانک مرکزی آمریکا به بالا رفتن تورم را اضافه کرد.

از جمله دیگر دلایلی که می‌تواند به سلطه دلار بر بازار جهانی پایان دهد، می‌توان به افزایش بی‌ثباتی سیاسی و شکل گرفتن موج سنگین شیوع دوباره کرونا اشاره کرد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر