|
کدخبر: 112045

آخرین وضعیت بازار خودرو

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو گفت: نرخ خودرو از اواخر اردیبهشت ماه بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است که بخشی قبل و بخشی پس از نوسان ارزی بوده است.

سعید موتمنی اظهار کرد: آشفتگی بازار ارز سایر بازار‌ها از جمله خودرو را نیز تحت تاثیر قرار داده و موجب افزایش قیمت‌ها شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به افزایش نرخ توسط خودروسازان افزود: اگر در بازار ثبات ارزی داشته باشیم افزایش نرخ خودرو توسط کارخانه نمی‌تواند تاثیر زیادی بر بازار داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر عرضه به اندازه کافی باشد و نیاز روزانه بازار تامین شود اختلاف نرخ به وجود نمی‌آید، گفت: نیاز سالانه کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو است، اما طی دو سال اخیر تولید خودروسازان به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار دستگاه کاهش یافت و از طرفی واردات نیز ممنوع شد و این کمبود موجب شد، فاصله قیمتی به وجود بیاید و این مسئله خودرو را از یک کالای مصرفی به کالای سرمایه‌ای تغییر داد.

موتمنی با بیان اینکه نرخ خودرو از اواخر اردیبهشت ماه بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است که بخشی قبل از نوسان ارزی و بخشی نیز پس از نوسان ارزی بوده است، تصریح کرد: افزایش نرخ خودرو عوامل گوناگونی دارد که یکی از آنها نوسان نرخ ارز است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تاکید کرد: طی هفته‌های اخیر به دلیل نوسان قیمتی که در بازار ارز وجود داشت فروشنده‌ای در بازار نبود و اگر فردی نیاز به خودرو داشت به ناچار باید با نرخ بالا خریداری می‌کرد.

وی گفت: چه در زمان افزایش نرخ ارز و چه اکنون که نرخ کاهش یافته، خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد و بازار راکد است.

موتمنی افزود: متقاضی برای خرید از کارخانه بسیار زیاد است و هر زمان خودروسازان ثبت نام داشته باشند از آن استقبال می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو تاکید کرد: باید تولید افزایش یابد تا سوداگری در بازار از بین برود تا زمانی که سوداگری وجود دارد نرخ افزایش می‌یابد.

 

منبع: میزان

ارسال نظر