|
کدخبر: 106835 شروین اشیدری

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

جزئیات جدید از سدان k۱۳۲ ایران خودرو

امروز نشست خبری سازندگان قطعات پروژه k۱۳۲ ایران خودرو در سالن همایش های ساپکو برگزار شد.

خودرو جزئیات جدید از سدان k۱۳۲ ایران خودرو

در این نشست خبری مدیرعامل ایران‌خودرو و اعضای انجمن صنایع همگن و همچنین قطعه‌سازان خودرو حضور داشتند.

مدیر پروژه k132 کیانوش پورمجیب در مورد این خودرو توضیحاتی داد و گفت: این خودرو در کلاس سدان c قرار دارد. K132 نام پروژه است و نام اصلی این خودرو نیست.

وی ادامه داد: این خودرو بعد از ۲ دهه یکی از ایمن ترین محصولات ایران خودرو است. این خودرو ۹۰ درصد داخلی سازی شده است. از شهریور ماه تولید ۷۰ دستگاه خودرو را انجام می‌دهیم. بازخوردهای احتمالی را نیز دریافت خواهیم کرد و تولید از اواخر سال شروع می‌شود.

پورمجیب گفت: تا کنون نیز ۱۲ دستگاه از این خودرو تولید شده است‌. انتظار تامیت قطعات با کیفیت داریم. یک کار تیمی بین اعضای مختلف ایران خودرو و قطعات در حال شکل گرفتن است.

وی افزود: رودری این خودرو کاملا جدید است‌. غربیلک فرمان از پژو ۲۰۷ به عاریت گرفته شده است. کنسول وسط و داشبورد نیز توسط سازندگان داخلی ساخته شده است‌. صندلی‌ها مختص این خودرو است و سیستم کمربندها نیز مربوط به پژو ۲۰۷ است و تقویت شده است. چراغ‌های جلو و مخصوصا عقب این خودرو طراحی خاص و جذابی دارد.

وی در پایان اشاره کرد:در بحث اکسل جلو مثلثی فلزی را داریم که یک فرآیند رو به جلو است. پلتفرم برق و الکترونیک با کمک همکاران مهندسی برای اولین بار تکنولوژی Ems را بومی کردیم. این اولین خودرو است که با سامانه ESC به بازار خواهد آمد‌. در بدنه این خودرو نیز از ورقه‌های مستحکم استفاده شده است. لازم به ذکر است که فرمان این خودرو از نوع برقی است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها