|
کدخبر: 104900

چرا باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد؟

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در حالی که تولید‌کنندگان خودرو در دنیا با شرایط باورنکردنی خودرو صادر می‌کنند ما شرایطی فراهم کرده‌ایم که برای ۲۵ هزار خودرو ۷ میلیون تقاضا وجود داشته باشد.

خودرو چرا باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد؟

سید محمد اتابک امروز در سیزدمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: امروزه بسیاری از کالا در بورس کالا عرضه می‌شود و مکانیزم کنترلی که توسط دولت و وزارت صنعت وجود دارد باعث افزایش قیمت بازار و بورس می‌شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران اظهارکرد: ابطال عرضه کالاها در بورس باعث می‌شود که تا کارخانجات به مواد اولیه مورد نیاز خود نرسد و همچنین وجه به‌دست عرضه‌کنندگان نرسد، لذا این شرایط برای تولید‌کنندگان مواد اصلی و تولید‌کنندگان مواد ثانویه خوب نیست. بنابراین باید برای بورس کالا مکانیزمی گذاشت که از ذات بورس بودن خارج نشود.

اتابک اظهارکرد: شرایط فعلی باعث می‌شود که تولید‌کنندگان لطمه بخورند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به قابلیت تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در امسال، بیان کرد: نیاز کشور فقط ۱۵ میلیون تن است بنابراین می‌توان ۴.۵ میلیارد دلار از صادرات فولاد ارز حاصل کرد.

وی همچنین با اشاره به ثبت نام ۷ میلیون نفر در ازای عرضه ۲۵ هزار خودرو بیان کرد: این در حالی است در تمام دنیا به علت عدم فروش خودروهایشان را با شرایط باورنکردنی صادر می‌کنند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: اما علیرغم این موضوع ما شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که برای ۲۵ هزار خودرو ۷ میلیون تقاضا وجود داشته باشد، این موضوع را باید مراقبت کنیم زیرا دنیا ما را نگاه می‌کنند.

وی افزود: بنابراین باید در سیاست واردات خودرو تجدید نظر کرد.

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها