|
کدخبر: 102566

فروش خودرو در ایران، متفاوت با فروش خودرو در کل دنیا

همانطور که می دانید مدتی است که پیش فروش خودروهای دو شرکت دولتی ایران خودرو و سایپا آغاز شده و آنها با هدف تنظیم قیمت در بازار با مبالغ کمتر از فروش خودروهای صفر کیلومتر در بازار اقدام به ثبت نام خودرو کرد‌ه و از طریق قرعه کشی، شرایط و ضوابط خاص تعدادی از خودروهای خود را به مردم خواهند فروخت.

خودرو فروش خودرو در ایران، متفاوت با فروش خودرو در کل دنیا

اما آیا این روش عرضه باعث بهبود شرایط در بازار می‌شود؟ در حال حاضر بازار خودرو بسیار ملتهب است و شرایط فروشی که در نظر گرفته شده فقط چند مدل از خودروها را شامل می شود، بنابراین نباید توقع داشت که با عرضه سمند قیمت تیگو یا محصولات جک و لیفان کاهش یابد.

در صورت عرضه محدود آنها به بازار و قیمت آنها به طور غیر منطقی بالا خواهد رفت. این نوع عرضه در بازار از طرف شرکت‌های دولتی به نوعی تزریق داروی آرام بخش به آن است و بعد از مدتی اثر بخشی دارو از بین خواهد رفت بنابراین باید فکری ریشه‌ای شود.

باید اوضاع عرضه محصولات شرکت‌های مختلف بهبود یابد تا همیشه آن ها در حال وارد کردن محصولات خود به تعداد مورد نیاز به بازار باشند. تنها در این صورت است که می‌توان تا حدودی قیمت‌ها را کنترل کرد. علاوه بر این، در افزایش قیمت ها التهاب بازار و افزایش نرخ ارز نیز تاثیر داشته است و مردم نقدینگی خود را به سمت برخی از بازار ها همانند طلا سکه ارز و یا خودرو هدایت می‌کنند که باعث چنین مشکلاتی می‌شود این نحوه فروش خودرو شاید برای آنهایی که خودرو ندارند مناسب باشد اما راه چاره نیست و باید هر چه زودتر اقدامی جدی‌تر صورت بگیرد چون برخی از قوانین پیش‌فروش خودروها، مانند عدم فروش خودروی تحویل گرفته شده تا یک سال، کمبود خودرو را در بازار برطرف نمی‌کند.

همه اقدامات نکات منفی و مثبت خاص خود را دارند اما در همین مدت کوتاه دیده می‌شود که قیمت برخی از خودروها تا حدودی در بازار کاهش داشته است و امیدواریم برنامه‌ریزی برای حفظ بازار و قیمت‌ها ادامه داشته باشد و شاهد افزایش قیمت‌ خودروها نباشیم.

 

 

منبع: چرخان
  • علی ارسالی در

    من در انگلیس هستم و با ماهی ۳۰۰ پوند B MW صفر از کمپانی گرفتم . ۳۰۰ پوند حدود ۴ روز حقوق من است . حالا حساب کن این دو ش رکت چه کلاه گشادی سر ملت می گذارند .

    • ناشناس ارسالی در

      دروغگو

  • ناشناس ارسالی در

    آقا اینایی که میگن لباسشوییمو چه میدونم سهام عدالت از این چرتو پرتا و فروختم تا ماشین بخرم همش کشکه اینا یا دلالن که میخوان وقت داشته باشن یا با دلالا هستن آقای وزیر باید بدونه هرکسی پوله نقد داره تو حساب‌شده دو روزم زیاده ی روز میتونه همون لحظه واریز کنه

  • ناشناس ارسالی در

    باید شرایط وجه تو دو مرحله و حذف کسایی ک ه الکی یا با دلالا کار میکننو دوباره اجر ا کنن تا دسته دلالا کثیف کوتاه بشه مشتری انی واقعی اینو میخوان کسیم حق فروش تا دو سال نداره یا بیشتر

  • ناشناس ارسالی در

    باید طرح وجه رو تو دو مرحله و حذف کسایی که با دلالا کار میکنن رو اجرا کنید منتظره جوابه مسولین وآقای وزیر هستیم

  • ناشناس ارسالی در

    چه کسی باعث گرانی خودرو شد؟خود مدیران دو شرکت ودولت که خودرو را یک دفعه طول چند ماه به دوبرابر رساندن و مردم هم بخاطر بی ارزش شدن پولشان به طرف بازار خودرویی که در نمایندگی گذاشته بود مثلا پژو تیوفا ۴۰۵گذاشته بود ۳۴ کسی میخرید.بهغیر از مصرف کننده.ویکدفعه چه شد.عده ای سود جو که دست داشتن تمام خودروها را دپو کردن و بازار را به این روز در آوردن.حالا میخوان قطر چکانی یه مبلغی را بیارند پایین تا بازار راه بیفتد.این وسط دولت گناه کار است که این ظلم‌را در حق ملت گرده.اگر راست میگه خودرو را آزاد کند تا وارد شود.ببینم یکی ماشین این دو شرکت را میخرد با این‌قیمت.جیب ملت خالی شده و توان خرید را ندارند.اونی که هم خرید میکنه برا فروش است.بهترین‌راه تولید انبوه وقیمت عادلانه است.باید مثل قبل بشود.والا مردم را به خاک سیاه نشاندید.

  • ناشناس ارسالی در

    این فروش ها بدرد نمی خورد دولت اگر این د وشرکت را تعطیل کند وماشینهای دست دوم وار د کند ، هم برای ملت ودولت بهتراست اول دس ت سودجویان مفت خور گردن کلفت ازبازار بری ده می شود ، وبهترین خودرو بااستاندار جها نی به دست مصرف کننده میرسد وباید هرنفر ب یش ازیک خودرو نداشته باشد ویا مالیات زیا دتربرای بیش از یک خودرو ایجاد کنند وقتی یک نفر یا یک نمایندگی بیش از هزار خودروا زکارخانه بگیردو درپارکینگ نگهدارد ،حتمأ ملت با این قیمتهای نجومی روبرو می شوند ب ه هرنفر که ماشین بنامش نیست یک ماشین وار داتی بدهند هم بهتراست وهم قیمت مناسب تری دارد کلا ازهمه لحاظ ماشین وارداتی بهتره ست ولی نه اینکه باز سرو کله شرکتها ودلال ها پیداشود به دست مصرف کننده برسد ،

  • بهنام ارسالی در

    انحصار پدرمردم رو درآورده ' ازصبح ت اشب همگان می گویند خودرو بی کیفیت نخرید ''ولی اسم ثبت نام که می آیدمیل یون ها نفر هجوم میارند برای خرید'&# 039;شده بلیط بخت آزمایی زمان شاه'&# 039;اگه دولت برای یکبارهم شده به درخواست مردم پاسخ بده''واردات خودرو ر و آزادکند'' این مافیای خودرو ت ضعیف خواهد شد!!!

  • علی ارسالی در

    آره بنظر من هم این جوری بهتره واقعا این ماشین‌ها ارزش حتی قيمتی ک کارخانه روش گذاشته ندارن ک ایجوری سر بیچاره مردم قرعه کشی میکنن اینارو خیلی بی ارزش شدیم هم برا کی دولتمون هم برای کل دنیا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها