|
کدخبر: 101947

قیمت لاستیک گران شد؟

سرپرست اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن گفت: با حذف ارز دولتی برای لاستیک نرخ لاستیک گران نشده است. کماکان بازار لاستیک وضعیت آرامی دارد و لاستیک برای خودروهای سنگین، سواری و کشاورزی در بازار به وفور پیدا می‌شود.

لاستیک هم از سبد ارز دولتی حذف شد و همین موضوع معماهای زیادی را درباره افزایش نرخ لاستیک ایجاد کرده است، بعد از حذف ارز دولتی نرخ لاستیک در بازار چه می‌شود؟

طبق اعلام سامانه ۱۲۴ درحال‌حاضر نرخ یک حلقه لاستیک پراید براساس مصوبه دولت حدود ۱۷۸ هزار تومان است. همچنین نرخ یک حلقه لاستیک پژو نیز برای مصرف‌کننده حدود ۲۲۹ هزار تومان آب می‌خورد. یک حلقه لاستیک سمند یا ال ۹۰ نیز حدود ۲۴۶هزار تومان برای مصرف‌کننده تمام می‌شود.

هرچند که لاستیک خودروهای سنگین وارداتی است اما برخی شرکت‌های تولیدکننده این نوع لاستیک‌ها را تولید و در بازار توزیع می‌کنند که نرخ یک حلقه لاستیک کامیونی داخلی حدود یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین در سامانه ۱۲۴ نرخ لاستیک اتوبوسی (باری داخلی) و لاستیک اتوبوسی (باری وارداتی) به ترتیب حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ثبت شده است. حال آیا با حذف ارز دولتی، نرخ لاستیک به همین میزان باقی خواهد ماند؟

در همین حال سرپرست اتحادیه فروشندگان لاستیک و روغن در پاسخ به این پرسش که با حذف ارز دولتی نرخ لاستیک چقدر تغییر کرده است؟ گفت: با حذف ارز دولتی برای لاستیک نرخ لاستیک گران نشده است. کماکان بازار لاستیک وضعیت آرامی دارد و لاستیک برای خودروهای سنگین، سواری و کشاورزی در بازار به وفور پیدا می‌شود.

خسرو ابراهیمی‌نیا اظهار کرد: نرخ لاستیک در بازار طبق تاییدیه سازمان حمایت به مردم عرضه می‌شود. به عنوان مثال سازمان حمایت نرخ لاستیک (داخلی و خارجی) را ۲۰۰ هزار تومان اعلام می‌کند و از این رقم اعلام شده مجدد، یک نرخ خرده فروشی و یک نرخ عمده فروشی استخراج می‌شود.

او در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه واحدهای صنفی نرخ لاستیک را از نرخ مصوبه سازمان حمایت بیشتر فروخته باشند، با در دست داشتن فاکتور رسمی می‌توانند به اتحادیه مراجعه و مابه‌التفاوت نرخ لاستیک را از فروشنده اخذ کنند.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر