|
کدخبر: 101270

زمان رونمایی از محصول جدید ایران خودرو اعلام شد

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در بازدید فرمانده نیرو هوا و فضا از این خودرو ساز، پروژ‌های جهش فناورانه درحوز‌های طراحی و توسعه محصول، قوای محرکه و بومی‌سازی قطعات را ترسیم کرد.

خودرو زمان رونمایی از محصول جدید ایران خودرو اعلام شد

فرشاد مقیمی گفت: پیرو منویات مقام معظیم رهبری مبنی بر تولید موتورکم مصرف، دربهمن ماه امسال از خودرویی در کلاس A با قابلیت پیمایش با موتورکم مصرف رونمایی خواهیم کرد.

مقیمی

وی افزود: درسال گذشته نقشه راه توسعه قوای محرکه ایران خودرو تا سال ۱۴۰۷ تدوین و به تصویب هیات مدیره رسیده است ویکی از موارد مورد توجه در آن، نقشه راه موتور‌های کم مصرف بوده است.

مقیمی با اشاره به فعالیت‌های این خودرو در زمینه توسعه قوای محرکه خاطر نشان کرد: نخستین خودروی رانا مجهز به گیربکس شش دنده دستی با تکیه بردانش فنی ایرانی درشهریور ماه امسال تولید می‌شود و با نصب این گیربکس مصرف سوخت نسبت به گیربکس‌های پنج دهنده در سرعت‌های بالا کاهش می‌یابد.

وی تاکید کرد: نقشه راه بومی‌سازی فن آوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک شش دنده باهدف کاهش وابستگی، مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان دردی ماه گذشته تدوین شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به نهضت داخلی‌سازی قطعات با فناوری بالا، تصریح کرد: با همکاری شرکت‌های قطعه‌سازی و دانش‌بنیان و ظرفیت‌های موجود در صنایع دفاعی، ۱۵۰ میلیون یورو کاهش ارزربری قطعات هدف‌گذاری شده است و برای تداوم این امر بسته‌های تشویقی برای سازندگان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان درامسال تولید و عرضه خودروهای راناپلاس، سورن پلاس، سمند سال، ۲۰۷ پاناروما و دنا پلاس اتوماتیک در دستور کار این خودرو ساز قرار دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودروتصریح کرد: طراحی و توسعه و بومی‌سازی پلتفرم مطابق اهداف استراتژیک و نقشه راه توسعه محصولات، طراحی و توسعه پلتفرم برق و الکترونیک و مطالعات امکان سنجی توسعه محصولات هیبریدی و برقی با توجه به زیر ساخت‌های کشور از جمله برنامه‌های توسعه‌ای این خودرو ساز است.

مقیمی از مهم‌ترین زمینه‌های همکاری ایران خودرو با فرماندهی نیرو هوا فضا را درزمینه‌های موتورهای کم مصرف، توسعه گیربکس، برقی‌سازی محصولات و کاهش وزن خودرو عنوان کرد.

منبع: ایکوپرس

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها