|
کدخبر: 202590

3 ویژگی شاخص کرونای دلتا

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به طیف گسترده علائم کرونای دلتا، گفت: در این بین سه علامت شاخص برای شناسایی این بیماری وجود دارد.

خروجی رپرتاژ آسام 3 ویژگی شاخص کرونای دلتا

به گزارش پایگاه خبری نامه نیوز: دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به لزوم شناسایی سریع کرونای دلتا و اقدام برای قرنطینه و درمان آن گفت: در همین راستا هرگونه علامت مشابه سرماخوردگی باید کرونا فرض شده و فرد در قرنطینه بماند.

وی با اشاره به طیف گسترده علائم کرونای دلتا گفت: این نوع از کرونا با علائم مشابه سرماخوردگی از جمله سرفه، عطسه، آبریزش بینی، بدن درد و ... می‌تواند خود را نشان دهد.

وی افزود: علاوه بر این، علائم گوارشی هم در این نوع کرونا بویژه در کودکان شایع است، علائمی که از جمله آن می‌توان به اسهال، استفراغ، دل درد و ... اشاره کرد.

شاه آبادی خاطرنشان کرد: در میان علائم گسترده این سویه جدید، سه علامت آبریزش بینی، تب و گلودرد نسبت به بقیه شایع‌تر هستند.

وی افزود: این سه علامت نشانه های خاص کرونای دلتا هستند و وجود آنها در افراد احتمال ابتلا به کرونا دلتا را تقویت می کند.

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه علامت، بویژه این سه علامت خاص نیاز است که افراد سریعا خود را قرنطینه کرده و در کوتاهترین زمان به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شاه آبادی نسبت به ابتلای خانوادگی در موج جدید هم هشدار داد و اظهار کرد: دراین موج در صورت ابتلای یک فرد در خانواده با توجه به سرعت بالای سرایت معمولا سایر افراد خانواده هم گرفتار می شوند.

وی افزود: بنابراین اگر در یک خانواده تست کرونای یک نفر مثبت شده و سایر اعضا در روزهای بعد علامت دار شدند، دیگر نیاز به انجام تست نیست، چرا که تمام آنها به کرونا مبتلا شده اند و باید خانوادگی در قرنطینه بمانند.

این مسئول افزود: مدت قرنطینه در کرونای دلتا هم همانند سویه های قبلی حداقل 14 روز است.

 

 

 

ارسال نظر