|
کدخبر: 202588

قیمت طلا و سکه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / احتمال صعود قیمت سکه وجود دارد؟

قیمت‌ها در بازار طلا و سکه امروز با وجود تعطیلی بازارهای جهانی با نزولی قیمت همراه بودند. آیا انتشار خبر مربوط به قیمت‌گذاری فعال اوراقی که مقامات فدرال رزرو مالک آن بودند، قدرت سیاست‌های لفظی مقامات فدرال، روند تورم و قیمت طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

خروجی رپرتاژ آسام قیمت طلا و سکه ۲۹ شهریور ۱۴۰۰ / احتمال صعود قیمت سکه وجود دارد؟

به گزارش پایگاه خبری مثلث آنلاین: قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز به قیمت یک میلیون و ۱۳۱ هزار تومان کاهش یافت. قیمت سکه در امروز یکشنبه به ۱۱ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید.

امروز بازار طلای جهانی تعطیل بود و افت قیمت دلار یک شوک منفی دیگر به قیمت سکه وارد کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز به کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان سرازیر شد و روی ۱۱ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان قرار گرفت. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۳۰۰ تومان برای دلار و قیمت ۱۷۵۴ دلار برای طلای جهانی، اندازه حباب قیمتی سکه حدود ۳ درصد به دست می‌آمد.

ارزش ذاتی سکه به زیر ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افت کرده بود و امید قیمت سکه به این بود که طلای جهانی فردا را صعودی آغاز کند.

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند که سکه یکی از عوامل مهم افت قیمت سکه تثبیت نشدن قیمت دلار در نرخ ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان است. به همین دلیل قیمت سکه در بازار امروز مجدد با افت قیمت همراه بود و مرز ۱۱ و ۷۰۰ را از دست داد. اما با افزایش نسبی دوباره قیمت دلار در بازار امروز سکه دوباره به کانال ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برگشت.

اگر افت اونس جهانیادامه نداشته باشد و در بازار فردا اونس جهانی با روند صعودی همراه باشد در کنار تثبیت قیمت دلار احتمال بازگشت قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان وجود دارد.

اقتصادنیوز نوشت:

طلای جهانی در روزهای پایانی هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت و در پایان معاملات روز جمعه ۱۷۵۴ دلار قیمت خورد. بازار طلای جهانی در روزهای شنبه و یکشنبه تعطیل است. طلای جهانی فردا هفته کاری خود را آغاز می‌کند و فعالان بازار احتمال می‌دهند، گزارش امیدوارکننده شاخص خرده‌فروشی بر تصمیم‌گیری فدرال رزرو در نشست کمیته بازار باز و جلسه تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره تاثیر بگذارد.

آیا قدرت ابزار لفظی فدرال رزرو تضعیف می‌شود؟

در حالی که فدرال رزرو در شرف عملی کردن برنامه تیپرینگ است اخباری به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه فدرال رزرو به طور فعال در حال افزایش قیمت اوراقی بوده است که مقامات این نهاد آن‌ها را در اختیار داشتند. برخی معتقدند این مسئله شانس انتصاب مجدد جروم پائول به ریاست فدرال‌رزور را کاهش می‌دهد. اینکه حواشی و تنش‌های ایجاد شده در میان‌مدت قدرت سیاست‌های لفظی فدرال رزرو را چگونه تحت تاثیر قرار خواهد داد، سوالی است که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است.

 

ارسال نظر