|
کدخبر: 99378

دستگیری عامل جنایت باقرشهر

معاون جنایی پلیس آگاهی پایتخت، از دستگیری قاتل متواری خبر داد و گفت: قاتل با استفاده از سلاح شکاری اقدام به قتل یک مرد ۴۰ ساله در باقرشهر کرده بود، بازداشت شد.

حوادث دستگیری عامل جنایت باقرشهر

سرهنگ گودرزی، معاون جنایی پلیس آگاهی پایتخت در توضیح خبر گفت: در ساعت ۳ بعداظهر مورخه پانزدهم شهریور ماه سال ۹۶ طی تماس شهروندان با مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره تیراندازی منجر به قتل در میدان اصلی باقرشهر را به ماموران کلانتری ۱۷۵ باقرشهر اعلام کردند. با حضور مأمورین کلانتری و تأیید خبر اولیه موضوع به کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی اطلاع داده شد که به همراه تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند.

وی افزود: کارآگاهان در بررسی اولیه هویت متوفی را بنام هاشم ۴۰ ساله شناسایی کردند که وی از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله سلاح شکاری قرار گرفته است ، جسد به دستور قاضی شعبه ۱۰۳ دادگستری کهریزک به پزشکی قانونی منتقل شد.

معاون جنایی پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان در گام نخست از تحقیقات میدانی و با گفتگو از شاهدان عینی جنایت هویت قاتل را بنام هرمز ۵۰ ساله را شناسایی کردند و مشخص شد هرمز و هاشم با هم دیگر دوست هستند و بر سر اختلافات مالی درگیریشان بالا گرفته که هرمز وی را به قتل رسانده و متواری گردیده است.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: با مشخص شدن این مضوع و با در اختیار گذاشتن اطلاعات بدست آمده به مقام قضایی دستور دستگیری قاتل فراری صادر شد و قاتل متواری تحت تعقیب پلیس تهران قرار گرفت. کارآگاهان با بهره گیری از روشهای علمی کشف جرم و با انجام اقدامات پیچیده مخفیگاه قاتل را در یکی از شهرهای غربی کشور شناسایی کردند که با هماهنگی و اخذ نیابت قضایی راهی محل اعلامی شدند.

این مقام انتظامی پایتخت تصریح کرد: کارآگاهان با انجام اقدامات پلیسی در مورخه هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری طی یک عملیات غافلگیرانه قاتل دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه یک قبضه سلاح شکاری به همراه دو خشاب سلاح کلاشینکف و ۹۹ فشنگ جنگی سلاح کلاش و تعداد ۹ فشنگ کلت کمری کشف و به اداره دهم منتقل می نمایند.

هرمز ضمن اعتراف به قتل دوستش اظهار داشت: من مدتی قبل مبلغ ۵۰ میلیون تومان به دوستم قرض دادم و قرار شد موعد مقرر وجه را پرداخت نمایند ولی با گذشت مدتی پولم را مطالبه کردم ولی او طفره رفت و انگار که انگار به من بدهکار است. روز جنایت باز پولم را طلب کردم ولی جر و بحثمان بالا گرفت و من هم با سلاحی که به همراه داشتم یک تیر به سمت سینه اش شلیک کردم و بلافاصله متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه علی گودرزی در پایان گفت : با توجه به دستگیری قاتل متواری و اعتراف صریح به قتل به انگیزه اختلاف مالی و کشف سلاح و فشنگ های ممنوعه ، متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره دهم قرار گرفت.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر