|
کدخبر: 80127

منابع غربی: سقوط بوئینگ در تهران کار موشک نبود

آژانس‌های اطلاعاتی غربی بر اساس بررسی‌های اولیه خود به این نتیجه رسیده‌اند که هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ اوکراین به علت نقص فنی در ایران سقوط کرده و اصابت موشک عامل سقوط آن نبوده است.

گسترش نیوز - خبرگزاری رویترز با نقل قول از منابع امنیتی آمریکایی، اروپایی و کانادایی که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، نوشته است که اطلاعات آژانس‌های اطلاعاتی نشان می‌دهد که این هواپیما دچار نقص فنی شده است.

منبع کانادایی نیز به رویترز گفته است شواهدی وجود دارد که یکی از موتورهای جت این هواپیما بیش از حد گرم شده بوده است.

از سوی دیگر گزارش اولیه دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ایران از سقوط بوئینگ ۷۳۷ اوکراین هم گفته‌های منابع رویترز را تایید می‌کند. گزارش اولیه دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی ایران می‌گوید این هواپیمای مسافربری بر اثر نقص فنی و پیش از سقوط دچار آتش سوزی شده است.

بر اساس گزارش این دفتر، این آتش سوزی موجب قطع ارتباطات مخابراتی و نهایتا سقوط این هواپیما شده است.

بر اساس تازه‌ترین خبرها، صبح امروز (پنجشنبه) یک تیم اوکراینی برای بررسی سانحه پرواز شماره ۷۵۲ وارد تهران شد. وزارت راه و شهرسازی گفته است که این تیم متشکل از «کارگروه‌های بررسی سوانح، مدیریت بحران، تشخیص هویت، روابط بین‌الملل و نمایندگان شرکت بهره بردار هواپیما» است.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال که با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه روز چهارشنبه فرودگاه امام خمینی را به مقصد کی‌یف ترک کرده بود پس از ۶ دقیقه پرواز در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمام سرنشینان آن که بیشتر ایرانی و کانادایی بودند، جانشان را از دست دادند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها