|
کدخبر: 324971

سیل / سیل دبی / آب و هوا / پیش بینی آب و هوا

تصاویر وحشتناک از سیل در دبی / اثری از خانه های میلیاردی باقی نمانده است!

سیل دبی ، پیامد ها و خسارت های بی شماری بر زیر ساخت ها و خانه های این شهر گذاشته و شهروندان را در زمینه حمل و نقل و تردد ، دچار مشکل کرده است.

حوادث

براساس گزارش های دفتر رسانه‌ای دبی رکورد باران در دبی باعث آبگرفتگی خانه‌های گران‌قیمت و توقف پروازها شد. پروازهای دبی به شدت مختل شده و خودروها در جاده‌های سیل‌زده پس از بارندگی‌های بی‌سابقه که شهر را به حالت توقف درآورده‌ است، رها شده‌اند.

سیل دبی خسارات بسیاری را از خرابی سیستم‌های زهکشی و زیرساخت‌های شهری تا زیان‌های مالی شدید به علت از بین رفتن اموال بر جای گذاشته است که کارشناسان ارزش آن را به‌طور تقریبی یک میلیارد دلار تخمین می‌زنند. گرمایش جهانی و به احتمال بارورسازی ابرها از دلایل بروز این رویداد شدید آب‌و هوایی بیان می‌شود.

مقامات روز جمعه اعلام کردند که تلفات باران‌های شدید در امارات متحده عربی به چهار نفر افزایش یافته است. این طوفان ابتدا عمان را درنوردید و دست کم موجب کشته شدن ۲۰ نفر در این کشور شد و سپس با ورود به امارات، رویداد بی‌سابقه‌ای را رقم زد.

فرودگاه بین‌المللی دبی، یکی از شلوغ‌ترین مراکز برای سفر در سراسر خاورمیانه، سه روز پس از طوفان همچنان در تلاش برای پاکسازی است. بر اساس وبگاه ردیابی پرواز FlightRadar۲۴، تا صبح جمعه، ۱۴۷۸ پرواز از روز سه‌شنبه به مقصد دبی و از این شهر به نقاط دیگر لغو شده است که تقریباً ۳۰ درصد از کل پروازها است.

پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که خسارات احتمالی سیل دبی به یک میلیارد دلار می‌رسد، اما هنوز مبلغ دقیقی اعلام نشده است. بیش از پنج هزار پرسنل از بخش‌های مختلف در امارات اکنون به‌طور شبانه‌روزی کار می‌کنند تا از بازیابی کامل خدمات در این کشور اطمینان حاصل کنند.

 

 

 

 

منبع: اقتصادآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها