|
کدخبر: 317207

هواشناسی / بارندگی

برف و باران در راه است

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی، از اواخر وقت امشب سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ دی، در کشور فعال خواهد بود و موجب بارش برف و باران می‌شود.

جامعه برف و باران در راه است

در‌باره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: از اواخر وقت امشب و روز آینده ۱۵ دی سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و موجب بارش برف و باران، وزش باد و در نقاط کوهستانی کولاک برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و غرب کردستان، کرمانشاه و زنجان خواهد شد.

وی ادامه داد: روز شنبه ۱۹ دی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، قزوین، البرز، قم، تهران، سمنان و مرکزی، همچنین استان‌های ساحلی خزر و خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش برف و باران، وزش باد و در مناطق کوهستانی کولاک برف خواهیم داشت.

روز یکشنبه ۱۷ دی سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و موجب بارش در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان خواهد شد و سپس از کشور خارج خواهد شد.

وی در مورد وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری، همراه با وزش باد، فردا شب افزایش ابر و روز شنبه ابری همراه با بارش پراکنده و وزش باد شدید و به تدریج کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود؛ روزهای یکشنبه و دوشنبه پیشِ رو آسمان تهران صاف است، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۳ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۸ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها