|
کدخبر: 293126

قاتل گنده لات تهران اعدام می‌شود + عکس وصیت‌نامه

ظاهرا اولیای دم وحید مرادی حاضر به گذشت از قاتل او نشده اند و تاکید کرده اند که خواهان قصاص قاتل فرزندشان هستند. بر این اساس متهم به قتل وی از روز شنبه به انفردای منتقل شده تا چهارشنبه آینده پای چوبه دار برود.

حوادث قاتل گنده لات تهران اعدام می‌شود + عکس وصیت‌نامه

جلسه ای که از سوی واحد صلح و سازش دادسرای جنایی تهران میان خانواده متهم و اولیای دم مقتول برگزار کرد اما در این جلسه تنها حرف پدر وحید مرادی این بوده که قاتل فرزندش را قصاص کنند.

بر این اساس سعید صالح به عنوان متهم به قتل وحید مرادی پنج سال پس از وقوع این قتل برای قصاص آماده می شود.

وی اکنون به انفرادی زندان رجایی شهر منتقل شده و قرار است چهارشنبه آینده حکم قصاص او اجرا شود. این در حالیست که طی روزهای گذشته پدر وحید مرادی با حضور در دادسرای امور جنایی برگه درخواست قصاص قاتل فرزندش را به امضا رسانده است.

وحید مرادی کیست؟

اما چنانچه نام «وحید مرادی» به گوشتان نخورده باید گفت وی به نوعی از گنده لات های تهران به حساب می آمد که در نهایت در زندان به قتل رسید.

ماجرا از این قرار بود که ۱۱ تیر ماه سال ۱۳۹۷ در محوطه هواخوری زندان رجایی شهر میان چند دسته از زندانیان درگیری رخ می دهد و در این درگیری وی به قتل می رسد. وحید مرادی که از اشرار سابقه دار پایتخت بوده و به او لقب "عقاب تهران" را داده بودند در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ در یک مهمانی که در خیابان ولنجک برگزار شده بود یکی از دوستان خود به نام حسین را به قتل می رساند و پس از این ماجرا به سمت مرزهای ترکیه حرکت می کند تا از کشور بگریزد اما در فاصله ۵۰۰ متری مرز دستگیر می شود.

تنها چند هفته پس از دستگیری وحید مرادی، در زندان درگیری رخ می دهد و در قالب این درگیری وی به قتل می رسد. بعدها بررسی دوربین های مداربسته و تحقیق از شاهدان این حادثه مشخص می کند سعید صالح وی را به قتل رسانده است.

شاید جالب باشد بدانید وحید مرادی در فضای مجازی نیز شهرت زیادی داشته و ۱۴ بار با اتهام شرارت و درگیری، به زندان افتاده بود. آخرین بار زمانی که از زندان آزاد می شود، یکی از دوستانش به نام حسین برای او در خانه‌اش واقع در ولنجک تهران جشن آزادی می گیرد اما در همان روز وحید در جریان میهمانی با حسین دعوایش می شود و با ضربه چاقو او را به قتل می رساند.

سعید صالح کیست و چرا قرار است اعدام شود؟

سعید صالح از سال ۱۳۹۵ به اتهام قتل مردی جوان در زندان بوده  و در نهایت در درگیری زندان رجایی شهر در سال ۹۷ نیز دست به قتل وحید مرادی زده است.

حال پس از گذشت پنج سال از این ماجرا خانواده وحید مرادی بر قصاص تاکید دارند و پدر او چنین می گوید که این قصاص نه تنها خواسته اوست بلکه مادر، همسر و فرزند ۱۰ ساله وحید مرادی نیز بر قصاص تاکید دارند.

سعید صالح اگرچه پیش از این نیز به اتهام قتل در زندان بود اما ظاهرا با پرداخت دیه از خانواده مقتول اول رضایت گرفته است. ماجرای قتل اول او نیز از این قرار است که گویا در یک درگیری دسته جمعی که در محل زندگی او در شرق تهران رخ داده بوده وی پسری را به ضرب چاقو از پا انداخته است.

وی درباره دلیل درگیری خود با وحید امیری می گوید: «درگیری ما با وحید مرادی از زمان هواخوری در زندان آغاز شد. آن روز بعد از مدتی که برای تحقیقات مجدد در بازداشتگاه آگاهی روزهایم را گذرانده بودم، اولین روزی بود که مجدداً به زندان برمی‌گشتم. وحید می‌گفت شما باید تحت فرمان من باشید. می‌گفت من عقابم و شما جوجه کلاغ! بعد از هواخوری وحید و دوستانش وارد بند ما شدند و روی ما آبجوش و روغن داغ پاشیدند، نمی‌دانم در جریان درگیری چه کسی به وحید ضربه زد، من ضربه‌ای به او نزدم.»

البته اگرچه او این قتل را نمی پذیرد اما گویا بررسی شواهد و مدارک گویای آن است که در نهایت او بوده که وحید مرادی را از پا درآورده است.

آخرین بار که خبرنگار «ایران» سعید را در زندان دید از او شنید که می‌گفت از مرگ نمی‌ترسد و فقط نگران مادرش است. می‌گفت می‌دانم اولیای‌دم رضایت نمی‌دهند، فقط می‌خواهم حلالم کنند. او می‌گفت از اینکه پدر طوفان را از او گرفته عذاب وجدان دارد.

او در ادامه متنی را به عنوان وصیت نامه اش در دفترچه یادداشتم نوشت و تقاضای حضور برخی مسئولان زندان را کرد که در سال‌های حبس با آنها ارتباط خوبی پیدا کرده است.

وحید-مرادی

منبع: ایونا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها