|
کدخبر: 282229

سرقت ۵ کیلو طلا از طلافروشی + جزییات

سه مرد که با نقاب صورتشان را پوشانده بودند، توانستند پس از تخریب دو مغازه به طلافروشی نفوذ کنند و دست به سرقت ۵ کیلو طلا از گاوصندوق طلافروشی بزنند.

حوادث سرقت ۵ کیلو طلا از طلافروشی + جزییات

صبح دهم آذر ماه امسال صاحب یک مغازه طلافروشی در کریمخان، وقتی قدم در مغازه‌اش گذاشت، متوجه اتفاق عجیبی شد. ‌پشت گاوصندوقی که به دیوار وصل بود، حفره‌ای ایجاد شده بود و دزدان با تخریب دیوار پشتی به گاوصندوق رسیده و بخشی از آن را برش داده و دست به سرقت زده بودند.

مرد طلافروش سراسیمه پلیس را خبر کرد و دقایقی بعد تیمی از مأموران در مغازه طلافروشی در خیابان کریمخان حاضر شدند.

به‌گفته مرد طلافروش از داخل گاوصندوق وی پنج کیلو طلا و شمش، ‌نیم کیلو زنجیر طلا، مقداری جواهرات و گذرنامه وی سرقت شده بود. مأموران در تحقیقات دریافتند که دزدان برای رسیدن به مغازه طلافروشی سه دیوار را تخریب کرده‌اند.

بررسی‌ها حکایت از این داشت که۲ مغازه در کنار طلافروشی وجود داشت که هر دو خالی بودند. دزدان ابتدا دیوار مغازه اول را سوراخ کرده و وارد آن جا شده بودند، بعد دیوار مغازه دوم و در نهایت دیوار طلافروشی را سوراخ کرده و به گاوصندوق رسیده بودند. آن ها سپس با دستگاه هوا برش بخشی از گاوصندوق را بریده و دست به سرقت طلا و جواهرات زده بودند. صحنه سرقت نشان می‌داد که سارقان حرفه‌ای از خالی بودن دومغازه مجاور طلافروشی خبر داشتند.

کارآگاهان در ادامه به سراغ دوربین‌های مداربسته رفتند و بازبینی تصاویر نشان داد که ساعت یک بامداد دهم آذر ، سه مرد درحالی‌که صورت هایشان را با نقاب پوشانده بودند از یک ماشین پیاده شده اند و به سراغ مغازه اول رفتند. آن ها ساعت ۵صبح درحالی‌که طلاها را داخل کوله پشتی خود قرار داده بودند از سوراخی که در دیوار مغازه اول ایجاد کرده بودند، خارج و متواری شدند.

دزدان پس از خروج، دستگاه هوابرش را داخل سطل زباله انداخته بودند. از آن جا که دو مغازه کناری طلافروشی تخلیه بود و صاحب مغازه طلافروشی معمولا بخشی از طلاهایش را در گاوصندوق نگه می‌داشت این فرضیه قوت یافت که سرقت از سوی آشنا رخ داده است.

در ادامه روند تحقیقات، مأموران به فروشنده مغازه طلافروشی که زنی جوان بود، مشکوک شدند. او یک روز قبل از سرقت در ساعت غیرکاری‌اش در اطراف محل سرقت نیز دیده شده و این اواخر رفتارهایش مشکوک بود.

در این شرایط بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت، دستور بازداشت وی و انجام تحقیقات بیشتر در این پرونده را صادر کرد تا شاید اسرار این سرقت عجیب فاش شود.

منبع: همشهری

ارسال نظر