|
کدخبر: 271989

دستگیری خواهر زن به خاطر قتل داماد

با گذشت ۵ سال از قتل مهندس میانسال در خانه‌اش و بازداشت زنی آشنا در پرونده، رمز‌گشایی از این معمای جنایی به آزمایش خون و تطابق آن با لکه‌های خونی که روی لباسی زنانه در صحنه قتل پیدا شده بود، گره خورده است.

حوادث دستگیری خواهر زن به خاطر قتل داماد

ساعت ۸:۳۰ صبح ۹ اسفندماه ۹۶، مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان در تماس با بازپرس کشیک قتل گزارش جنایت هولناکی را در طبقه دوم ساختمانی هشت طبقه واقع در منطقه صادقیه اعلام کردند.

به دنبال این گزارش، بازپرس جنایی و تیم بررسی صحنه جرم راهی محل شدند. باجناق مقتول که در محل حضور داشت به مأموران گفت: بهنام، مهندس ساختمان بود و از زمانی که همسر و دخترش برای زندگی به امریکا رفته ‌بودند تنها زندگی می‌کرد. صبح امروز خواهرزنم تماس گرفت و گفت از بهنام خبری نیست و نگران شده بود از من خواست که سراغ بهنام بروم. من هم طبق خواسته او راهی خانه بهنام شدم اما جسد او را داخل اتاق خواب پیدا کردم.

با توجه به سالم بودن در ورودی آپارتمان، احتمال جنایت از سوی فردی آشنا قوت گرفته و این احتمال مطرح شد که مقتول خودش در را برای عامل یا عاملان این جنایت باز کرده یا اینکه با کلید وارد خانه شده‌اند. در بازرسی از خانه لباس زنانه‌ای که لکه‌های خون روی آن ریخته بود نیز کشف شد. لکه‌های خونی که متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند متعلق به مقتول نیست. همین مسأله این فرضیه را مطرح کرد که در صحنه قتل یک زن هم حضور داشته است.

جسد مهندس میانسال که دو روز از مرگ او گذشته بود به دستور بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد. در ادامه بررسی‌ها، تیم تحقیق ابتدا به زن همسایه مشکوک شدند. زن جوانی که همسرش به خاطر جرایمی که مرتکب شده بود در زندان بود و خودش نیز سابقه خوبی نداشت اما وقتی دستور بازداشت زن جوان صادر شد از او آزمایش خون گرفتند و مشخص شد که گروه خونی وی با گروه خونی کشف شده روی لباس مطابقت ندارد. بدین ترتیب زن جوان آزاد شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده، مرد جوانی که با مقتول معاملات دلاری داشت مورد ظن کارآگاهان قرار گرفت و دستور بازداشت او نیز صادر شد، اما در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که وی در زمان قتل جای دیگری بوده و بدین ترتیب او نیز آزاد شد.

بازداشت سومین مظنون

در ادامه بررسی‌ها و در حالی که بیش از ۵ سال از این جنایت گذشته و هنوز گره کور این معمای جنایی باز نشده بود این بار مأموران به خواهر زن مقتول به نام سهیلا مشکوک شدند. آنها سرنخ‌هایی به دست آوردند که احتمال حضور او در صحنه قتل را پررنگ کرد. طبق مدارک و شواهدی که مأموران به دست آوردند، سهیلا، ساعاتی قبل از جنایت با مرد ناشناسی در نزدیکی محل حادثه دیده شده بود. از سویی صبح روزی که جنایت رخ داده او تماس‌های مشکوکی با فردی ناشناس برقرار کرده بود، این در حالی بود که سهیلا منکر ماجرا شده و مدعی بود روز حادثه به خانه مقتول نرفته است.

با کنار هم قرار دادن این مدارک سهیلا بازداشت شد، اما زن جوان منکر جنایت بود و گفت: با همسرم هر چند روز یکبار به مهندس سر می‌‌زدیم و حتی برای او غذا هم می‌‌بردیم. من با او اختلافی نداشتم که بخواهم او را به قتل برسانم.

به دستور بازپرس محمد وهابی، زن جوان در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفت تا با انجام آزمایشات مشخص شود خون به‌دست آمده در صحنه قتل با خون وی مطابقت دارد یا خیر.

منبع: رکنا

ارسال نظر