|
کدخبر: 270802

اختصاصی گزارش نیوز؛

آخرین وضعیت سلمان رشدی بعد از ترور

سخنگوی سلمان رشدی جمعه شب به وقت محلی اعلام کرد: پس از ساعت‌ها عمل جراحی، سلمان رشدی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نفس می کشد و قادر به صحبت کردن نیست.

حوادث آخرین وضعیت سلمان رشدی بعد از ترور

اندرو ویلی سخنگوی سلمان رشدی جمعه شب به وقت محلی اعلام کرد: پس از ساعت‌ها عمل جراحی، سلمان رشدی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی (ونتیلاتور) نفس می کشد و قادر به صحبت کردن نیست.

سخنگوی این نویسنده مرتد انگلیسی – آمریکایی ۷۵ ساله افزود: خبر خوبی نیست. سلمان رشدی احتمالا یک چشم خود را از دست خواهد داد، اعصاب دستش قطع شده و کبدش بر اثر ضربه چاقو آسیب دیده است.

حکم اعدام امام خمینی به سلمان رشدی

امام در مساله کتاب آیات شیطانی نه فقط سلمان رشدی بلکه سلمان رشدی‌هایی را می‌دیدند که برای هجمه به اعتقادات دینی مسلمانان به نوبت مأموریت‌های خود را به انجام می‌رسانند.

در حکم تاریخی امام آمده است:

بسمه تعالی‌

إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‌

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم و چاپ و منتشر شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محکوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه که آنان را یافتند، سریعاً آنها را اعدام نمایند تا دیگر کسی جرأت نکند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر کس در این راه کشته شود، شهید است ان شاء الله. ضمناً اگر کسی دسترسی به مؤلف کتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته. روح الله الموسوی الخمینی‌

روز گذشته سلمان رشدی هنگامی که قصد سخنرانی در نیویورک را داشت مورد حمله واقع شد. طبق گزارش شاهدان عینی مردی به سمت سلمان رشدی حمله‌ور شد و او را با مشت یا چاقو هدف قرار داد. پلیس ایالتی نیویورک در بیانیه‌ای تأیید کرد: او احتمالاً از ناحیه گردن هدف ضربه چاقو قرار گرفته است. به همین مناسبت درصددیم ضمن بررسی فقهی حکم امام خمینی، مبانی حکم ارتداد را نیز مورد مداقه قرار دهیم.

هویت ضارب سلمان رشدی

سرگرد یوجین جی استانیشفسکی، پلیس نیویورک با اعلام هویت ضارب سلمان رشدی اظهار کرد: ضارب فردی به نام هادی مطر ۲۴ ساله اهل فرویو نیوجرسی است که در بازداشت به‌سر می‌برد.

پلیس نیویورک اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از انگیزه این حمله ندارد اما با اف‌بی‌آی (پلیس فدرال آمریکا) در ارتباط و در حال تعیین اتهامات او است.در حال حاضر هیچ اطلاعی از انگیزه او نداریم.پلیس معتقد است مطر به تنهایی عمل کرده است.

این مقام پلیس اضافه کرد: حمله به سلمان رشدی به‌رغم حضور نیروی‌های امنیتی در محل حادثه اتفاق افتاد اما نیروهای ما توانستند به موقع عمل کنند.

پلیس در عین حال ملیت مظنون و اینکه آیا سابقه جنایی دارد یا خیر را مشخص نکرده است.

حمله به سلمان رشدی در نیویورک

سلمان رشدی صبح جمعه _بیست‌ویکم مردادماه مصادف با دوازدهم اوت ۲۰۲۲_ هنگامی که قصد سخنرانی در مرکز «چوتوکوآ» در غرب نیویورک داشت مورد حمله واقع شد.

ضارب-سلمان-رشدی

سلمان رشدی بعد از انتشار رمان موهن «آیات شیطانی» در سال ۱۳۶۷ هجری شمسی خشم مسلمانان را برانگیخته بود. او به همین دلیل به یک زندگی مخفی با شرایط سخت امنیتی روی آورده بود. حضرت امام خمینی (ره) بعد از انتشار این کتاب فتوای ارتداد وی را صادر کرد.

گفته می‌شود که در نخستین ماهای پس از انتشار کتاب آیات شیطانی و بالا گرفتن اعتراضات مسلمان به محتوای ضد دینی آن، سلمان رشدی در طول یک ماه بیش از ۱۵ بار محل سکونت خود را تغییر داد. دولت انگلستان که زمینه انتشار کتاب آیات شیطانی را فراهم کرده بود با صرف هزینه‌های فراوان مسئولیت حفاظت از جان او را به عهده گرفته بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها