|
کدخبر: 269580

اختصاصی گسترش نیوز

صفر تا صد سیل تهران + تصاویر و آخرین جزئیات

قم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از آماده باش صد در صدی کارکنان و نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر قم جهت سیل احتمالی استان در چند روز آینده خبر داد.

حوادث صفر تا صد سیل تهران + تصاویر و آخرین جزئیات

در ۲۴ ساعت گذشته در سراسر کشور شاهد باران شدید و سیل هستیم که متاسفانه تعدادی از هموطنان ما در این حادثه جان خود را از دست داده اند. سیل به پایتخت هم رسید و ۲ تهرانی در سیل مرداد ماه جان باختند. 

گزارش لحظه به لحظه از سیل در سراسر کشور را در ادامه مطالعه خواهید کرد:

۱۶:۲۳ تخلیه گل و‌لای از داخل شبستان امامزاده داوود

۱۶:۱۹ استاندار تهران: آماده باش دستگاه ها برای مواجهه با سیل احتمالی امروز

محسن منصوری روز پنجشنبه در گفتگویی با اشاره آغاز بارندگی شدید در برخی مناطق تا ساعاتی دیگر اظهار داشت: امشب هم مجددا بارندگی‌های شدیدی خواهیم داشت و این بارندگی‌ها الان از فیروزکوه شروع شده است و در سایر شهرستان‌ها از چند ساعت دیگر آغاز می‌شود. 

به وی افرود: براساس هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید در شب گذشته، همه شهرستان‌ها در حالت آماده باش قرار داشتند، اما برخی مناطق مانند منطقه امامزاده داوود و کن، نسبت به این هشدارها بی تفاوت عمل کردند. 

استاندار تهران عنوان کرد: درپی جاری شدن سیلاب در امامزاده داوود، تاکنون ۵ نفر جانباخته و ۹ نفر هم مصدوم داشتیم که حال مصدومان مساعد است. 

استاندار تهران گفت: در این حادثه ۱۲ نفر مفقودی داشتیم که ۳ نفر در بین فوت شدگان شناسایی شدند و هم اکنون آمار افراد مفقود شده، ۹ نفر است، اما پیش بینی می‌شود که تعداد مفقودان احتمالی حادثه افزایش پیدا کند. 

۱۵:۲۹ مرگ ۱۲ نفر در پی سیل در کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تشریح آخرین وضیت مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی از مرگ ۱۲ تن تاکنون در کشور خبر داد.

۱۴:۴۵ وضعیت مردمی که از سیل جان سالم به در بردند 

مردمی که از سیل شب گذشته جان سالم به در برده‌اند و حالا ماشین هایشان در گل گیر کرده، کنار جاده مانده‌اند.

۱۴:۲ کشته‌های سیل امام‌زاده داوود به ۶ نفر رسید

به گفته مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شمار کشته‌شدگان سیل و رانش زمین در امامزاده داود به ۶ نفر و مصدومان به ۹ نفر رسید. همچنین جست‌وجوی ۱۴ مفقودی ادامه دارد.

۱۳:۴۹ خسارات سیل تهران از هر طریق ممکن جبران شود

احمد صادقی - رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران در پیامی خطاب به اهالی این شهرستان گفت: در آستانه ماه محرم و ایام عزای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش، حادثه ناگوار جاری شدن سیل در روستای امام زاده داود (ع) و صحن مطهر آن حضرت و فوت تعدادی از هم‌وطنان عزیزمان، موجب تأسف و تأثر عمیق شد.

در بخش دیگری از این پیام آمده است؛ مدیران و مسئولین استان تهران با کمال جدیت، در حال خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند و شهرداری تهران، نیروهای امدادی، نظامی، انتظامی و کادر درمانی نیز لحظه‌ای از رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان این حادثه غفلت نکرده و نخواهند کرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تهران همچنین درخواست کرد: از استاندار محترم، دست اندرکاران و مسئولین امر بخصوص در بخش‌های امدادی و درمانی و سایر دستگاه‌های خدمات رسان انتظار است که ضمن رسیدگی به وضعیت جان باختگان، مصدومین و خانواده‌های محترم شان و کلیه خسارت دیدگان تمامی اقداماتی که باعث پیشگیری از وقوع چنین حوادثی می‌شود را در دستور کار قرار داده و خسارات بوجود آمده از هر طریق ممکن جبران نمایند. 

در ادامه این پیام آمده است: بخش های شهرستان تهران بخاطر واقع شدن در حریم پایتخت همواره سایه سنگین محدودیت های حریم پایتخت را بالای سر خود دارد و از بسیاری از امکانات و توسعه متوازن محروم مانده که از آن جمله ضعف مفرط در شبکه های آب شرب و کشاورزی است که متاسفانه در حادثه اخیر بخش زیادی از امکانات موجود هم تخریب و از بین رفته است. در این راستا از شورای شهر و شهرداری تهران انتظار می‌رود در این شرایط سخت در کنار روستاییان شریف بخش کن حاضر و در جبران خسارات وارده مشارکت نمایند.

وی ابراز کرد: از فرماندار محترم تهران درخواست دارم تا در اسرع وقت با برگزاری جلسه فوق العاده با حضور مسئولین محلی و بررسی ابعاد مختلف حادثه نسبت به فراهم نمودن زمینه های قانونی برای کمک رسانی به آسیب دیدگان از طریق سازمان مدیریت بحران کشور و همچنین مشارکت های شهرداری اقدام کند.

بنا براعلام روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان تهران، وی افزود: اینجانب ضمن تسلیت این ضایعه تأسف‌بار به خانواده‌های داغدار این عزیزان و هم‌دردی با ایشان، برای درگذشتگان رحمت و غفران الهی و برای جمیع بازماندگان صبر و شکیبایی از خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

۱۳:۳۳ در سیل تهران ۹ تن مفقود شدند

 استاندار تهران با اشاره به تعداد مفقودی‌هاس سیل امام‌زاده داوود تا این لحظه گفت: ۹ تن مفقود شده‌اند و احتمال افزایش تعداد آن‌ها وجود دارد.

۱۳:۴۳ اسکان اضطراری ۲۰۰۰ سیل ‌زده امام‌زاده داوود

شهردار منطقه ۵ تهران از آماده‌سازی اماکن اسکان با ظرفیت ۲۰۰۰ نفر برای اسکان اضطراری اهالی مناطق آسیب دیده از سیل محدوده امام‌زاده داوود(ع) در شمال غرب پایتخت خبر داد.

۱۳:۷ سیل در بخش رودهن ۱ کشته برجای گذاشت

 رضا طاهرخانی، اظهار کرد: شاهد وقوع سیل در سه روستای آردینه، جورد و وسکاره بودیم. یک فرد میانسال نیز مفقود شده بود که توسط تیم عملیاتی ستاد بحران شهرستان، جسد وی کشف شد؛ این فرد میانسال از اهالی روستای وسکاره بوده است.

وی افزود: درپی بارش باران شب گذشته، ساعت سه بامداد امروز پنجشنبه سیل شدید در رودخانه سیاهرود و روستاهای اطراف آن همچون وسکاره، آردینه و جورد واقع در شمال بخش رودهن رخ داد که خسارات شدید مالی از به باغات و دامداری‌ها وارد کرده است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: سیل، چندین خودرو را با خود برد و موجب مسدود شدن کامل راه‌های روستایی شد. مسئولان ستاد بحران شهرستان و بخش رودهن از ابتدا تاکنون در محل حاضر هستند.

طاهرخانی گفت: هم اکنون پس از تلاش چندین ساعته اعضای ستاد مدیریت بحران راه ارتباطی سه روستا باز شده است ولی سیل ۱۰ خودرو و تعدادی احشام را با خود برد و خسارت سنگینی نیز به راه، برق، آب و مخابرات نیز وارد کرده است.

فرماندار دماوند با بیان اینکه هنوز برآورد دقیق از خسارت صورت نگرفته است، گفت: هم اکنون با باز شدن راه روستایی، کار تیم عملیاتی ستاد بحران پایان یافته اما جهت وصل شدن آب، برق و مخابرات اهالی روستا، دستگاه‌های خدمات‌رسان مشغول کار بوده و در حال ارائه خدمات هستند

۱۲:۳۷ قالیباف خواستار رسیدگی فوری به وضعیت سیل‌زدگان امام زاده داود شد

رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس با وزیر کشور و رئیس جمعیت هلال احمربا دریافت آخرین اخبار درباره سیل منطقه«امامزاده داوود»و «کن» بر تسریع در امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تأکید کرد. ‎

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، طی تماس‌هایی با «احمد وحیدی» وزیر کشور و «حسین کولیوند» رئیس جمعیت هلال احمر، با دریافت آخرین اطلاعات و اخبار درباره سیل منطقه «امامزاده داوود» و «کن» بر تسریع در امدادرسانی و رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تأکید کرد. ‎

۱۲:۸ فرار مردم از سیل

۱۱:۵۶ افزایش فوتی های سیل در تهران

 سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت: دقایقی قبل پیکر یک خانم جوان توسط آتش نشانان از زیر بقایای سیلاب درمحلات اطراف امامزاده داوود خارج شد. با خارج شدن پیکری جدید از زیر گل ولای سیلاب تعدادکشته شدگان سیل امام زاده داوود به ۵ نفر رسید.

۱۱:۳۱ صحن‌های شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود مملو از گل‌ولای است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: صحن‌های شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود مملو از گل‌ولای است.

محمد حسین نامی در خصوص سیل امامزاده داوود گفت: صحن شمالی و جنوبی امام‌زاده داوود (ع) پس از سیل امروز مملو از گل‌ولای به عمق یک و نیم متر است و لودرها در حال تخلیه گل‌ولای هستند.

وی افزود: مشکل فعلی ما باریکی دره در امامزاده داوود است که باعث افزایش خطر شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر صحن شمالی و جنوبی و مقبره مملو از گل‌ولای است. خسارات موجود مانند سیل‌های گذشته سنگین نبوده اما خود امام‌زاده خسارت زیادی دیده است. ا مجبور شدیم دیوار جنوبی امام‌زاده را برای تخلیه گل‌ولای تخریب کنیم.

سیل۳

۱۱:۳۰ ارتفاع گل‌ و لای در برخی نقاط امام‌زاده داوود به ۴ متر رسیده‌ است

وزیر کشور در تشریح میدانی وضعیت منطقه امام‌زاده داوود(ع) تهران گفت: سیل همراه خودش گل و لای فراوانی را آورده بود تا جایی که در مناطقی ۴ متر گل و لای وجود دارد.

به گزارش مشرق، احمد وحیدی وزیر کشور در گفت و گوی تلویزیونی با شبکه خبر در مورد اقدامات صورت گرفته برای سیل شب گذشته محله امام زاده داوود(ع) گفت: حوالی نیمه شب دیشب، باران شدیدی در منطقه امام زاده داوود (ع) در شمال غرب تهران می آید و گل و لای بسیاری از پشت امام زاده بازارچه و محله امام زاده داوود (ع) را در بر می گیرد و وارد حرم می شود. 

وی با بیان اینکه سیل همراه خودش گل و لای فراوانی را آورده بود تا جایی که در مناطقی ۴ متر گل و لای وجود دارد افزود: بعضی از زائرین و مردم محلی اسیر این سیل شدند و گل و لای فراوان مردم را دچار مشکل کرد که از همان زمان عزیزان  آنش نشانی و هلال احمر و مسئولان محلی و بخشداری و دهیاری فعال می شوند و شروع  به تلاش برای نجات کسانی که در گل و لای گیر کرده بودند می کنند و بعد از آن هم برای تخلیه اجساد جان باختگان، خارج کردن مردم و خودروها پرداختند و در نهایت برای تخلیه گل و لای تلاش کردند. 

وحیدی تصریح کرد: کار با شدت ادامه دارد؛ استاندار، شهردار تهران، رئیس هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران، همچنین مسئولین محلی اعم از فرماندار و بخشدار و نیروهای انتظامی و سپاه در محل حاضرند. 

وزیر کشور  در پایان خاطرنشان کرد:‌ همه در حال کمک هستند تا انشالله علاوه بر کمک برای تخلیه گل و لای  کسانی که در زیر گل و لای هستند (که تعدادشان مشخص نیست) را بیرون بیاورند.

سیل

۱۱:۲۱ محور تهران-امامزاده داود مسدود شد

کارشناس مرکز مدیریت راه‌های کشور از اضافه شدن محور تهران - امامزاده داود به محورهای مسدود غیرشریانی کشور خبر داد.

«حمیدرضا فرامرزی» در تشریح وضعیت تردد در جاده‌های برون‌شهری طی ساعات اولیه صبح امروز پنجشنبه ۶ مرداد، درباره آخرین وضعیت محورهای شمالی گفت: محور هراز تا اطلاع بعدی مسدود است، همچنین در محور کرج - چالوس حدفاصل دوراهی شهرستانک تا نسا شاهد ترافیک سنگین هستیم.

وی وضعیت تردد در محور فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت در مسیر رفت و برگشت را روان اعلام کرد و گفت: محورهای شمالی فاقد هر گونه مداخلات جوی است.

به گفته کارشناس مرکز مدیریت راه‌ها، محورهای مسدود شریانی کشور شامل ریگان - ایرانشهر و زهکلوت - دلگان - ایرانشهر و محورهای دارای انسداد فصلی هم شامل هشتگرد - طالقان و لاسم - ارجمند است.

فرامرزی گفت: فنوج - کتیج - رمشک، جلگه - چاه اسحاق، زرآباد - چاهان، رودبار جنوب - برجک، جلگه - ایرانشهر، رودبار - کهنوج، جاسک - بشاگرد و تهران - امامزاده داود محورهای مسدود غیرشریانی هستند.

۱۰:۵۵ هشدار به ساکنان امامزاده داوود برای ترک خانه‌هایشان

۱۰:۵۴ آخرین وضعیت مصدومان و فوتی‌های سیل امام‌زاده داوود

۱۰:۴۲ بوستان جنگلی کوهسار و جوانمردان پذیرای شهروندان نیست

سرپرست روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ از تعطیلی بوستان جنگلی کوهسار و بوستان جوانمردان به‌دلیل احتمال وقوع مجدد سیلاب از ساعت ۱۶ امروز خبر داد.

 

۱۰:۲۷ فرمان رئیسی برای امدادرسانی فوری به سیل زدگان امامزاده داوود

رئیسی برای امدادرسانی به سیل زدگان امامزاده داوود دستور فوری صادر کرد .

«سید ابراهیم رئیسی» صبح امروز پنجشنبه، در حالی که به منظور برگزاری سی‌امین سفر استانی دولت مردمی به همدان سفر کرده است، به رئیس دفتر خود ماموریت داد که در تماس با استاندار تهران پیگیر آخرین وضعیت امدادرسانی به سیلزدگان امامزاده داوود (ع)‌ تهران شود.

بر این اساس، غلامحسین اسماعیلی هم در تماس با استاندار تهران که در محل امامزاده داوود (ع) حضور دارد، دستورات آیت الله رئیسی مبنی بر بسیج کلیه امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه را به وی ابلاغ کرد.‌

۱۰:۲۱ دستور مخبر برای جبران خسارات سیل‌ امامزاده داوود

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با استاندار تهران تاکید کرد: خسارات مالی وارده به سیل زدگان امامزاده داوود جبران و زیرساخت های عمرانی آسیب دیده، بازسازی شود.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور، روز پنجشنبه در گفتگو با محسن منصوری استاندار تهران به ضرورت تسریع در عملیات نجات مفقودین تاکید کرد و  دستور داد تا تمامی امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های مسئول هر چه سریعتر در اختیار نیروهای عملیاتی و امدادرسان قرار گیرد.

وی هم چنین با تسلیت به خانواده‌های داغدیده، از استاندار تهران خواست تا خسارات مالی وارده به مردم و همچنین زیرساخت های عمرانی آسیب دیده را برای جبران و بازسازی گزارش کند.

در پی بارندگی شب گذشته در تهران، سیل وارد امامزاده داوود شد که  ۸ مصدوم و دو کشته برجای گذاشت.

همچنین حدود ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

 

۱۰:۶ سرویس رسانی تاکسی‌های تهران به سیل‌زدگان امام زاده داوود

در پی بروز سیل دیشب در محدوده امام زاده داوود (ع)، سازمان تاکسیرانی شهر تهران ، خدمت رسانی به شهروندان ساکن این بخش را در دستور کار قرار داد.

روابط عمومی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران اعلام کرد: این اقدام در پی جاری شدن سیل به دلیل بارش های جوی شب گذشته و به همت معاونت نظارت و امور مناطق این سازمان مد نظر قرار گرفت.

بر این اساس اعزام ون و ارایه خدمات رایگان به شهروندان در محدوده واقع در حدفاصل امام زاده داوود (ع) تا میدان کوهسار از جمله موارد در نظر گرفته شده به این منظور به شمار می رود.

۱۰:۴ آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده شهرستان رفسنجان

حسین رضایی اظهار کرد: در حال حاضر برق، آب، تلفن و گاز در روستاهای اودرج، دره‌در، دره جوز و دره‌رنج همچنان قطع است و تیم های عملیاتی مشغول هستند، در روستای داوران نیز آب و تلفن قطع است.

وی افزود: تیم‌های جهادی و هلال احمر شهرستان در منطقه حومه شرقی مستقر هستند تا در صورت نیاز به مردم کمک کنند.

وی بیان کرد: ستاد بحران شهرستان صبح امروز نیز تشکیل شد اما میزان خسارت‌ها هنوز برآورد نشده است.

فرماندار رفسنجان تأکید کرد: نکته‌ای که اهمیت دارد اینکه امروز و فردا نیز در مناطقی که دیروز بیشترین بارندگی را داشتیم، بارندگی داریم و مردم باید احتیاط لازم را داشته باشند.

رضایی اظهار کرد: با وجود اینکه بارها از دامداران درخواست کرده بودیم که از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها در این روزها خودداری کنند اما باز هم یکی از دامداران دیروز در داوران دام‌های خود را به چرا برده بود و متاسفانه تعدادی از آنها گرفتار سیل شده و تلف شدند.

فرماندار رفسنجان یادآور شد: همچنان از مردم عزیز تقاضا داریم در آخر هفته از رفتن به مناطق سرچشمه، دره‌راگه و تفرجگاه های حومه شرقی خودداری کنند.

۹:۵۸ جلسه اضطراری مدیریت بحران تهران تشکیل شد

پس از بازدید میدانی وزیر کشور، رییس جمعیت هلال‌احمر، استاندار تهران و مسئولین محلی از مناطق سیل زده تهران، هم اکنون جلسه اضطراری مدیریت بحران در امامزاده داوود تهران تشکیل شده است.

پس از بازدید میدانی وزیر کشور، رئیس جمعیت هلال‌احمر، استاندار تهران و مسئولین محلی از مناطق سیل زده تهران، هم اکنون جلسه اضطراری مدیریت بحران در امامزاده داوود تهران تشکیل شده است.

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر گزارشی از بازدید هوایی خود و ارزیابی تیم‌های عملیاتی ارائه کرد.

وی از انتقال ۵۰۰ نفر از ساکنان مناطق درگیر سیل و رانش زمین در تهران به نقاط امن توسط نیروهای جمعیت هلال‌احمر خبر داد.

۹:۴۹ استاندار تهران فرمانده عملیات سیل امام‌زاده داوود شد

بادستور وزیر کشور استاندار تهران فرمانده عملیات در سیل امام زاده داوود (ع) شد.

با دستور دکتر وحیدی -وزیر کشور- محسن منصوری -استاندار تهران- فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داوود (ع) شد.

وزیر کشور از تمامی دستگاه‌های اجرایی، عملیاتی و امدادرسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

۹:۴۲ آماده باش هلال احمر و آتش نشانی یزد برای مقابله با سیل

مدیرعامل جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی از آماده باش کامل و همه جانبه سازمان های خود جهت مقابله و پاسخ به سیل احتمالی شهر یزد خبر دادند.

 محسن حرازی زاده از آماده باش جمعیت هلال احمر استان در پی ورود سامانه بارشی مونسون به این استان خبر داد و گفت: تمامی نیروهای امدادی پرسنل اعم از ستادی و شهرستانی و اعضای تیمهای واکنش سریع در استان،خانه های هلال در مناطق روستایی در حالت آماده باش کامل هستند و تجهیزات برای مقابله با سیلاب احتمالی نیز فراهم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با بیان اینکه تجهیزات و مواد خوراکی مصرفی و دیگر وسایل مورد نیاز به‌اندازه کافی در مراکزاین نهاد در استان وجود دارد افزود: بر همین اساس امدادرسانی در کمترین زمان ممکن و بصورت فراگیر انجام خواهد شد. 

حرازی زاده با اشاره به اینکه پیش بینی‌های لازم برای پیشگیری از هرگونه آسیب و تلفات ضروری است، اضافه کرد: نکات لازم به فرمانداری‌ها و دهیاری‌های استان ارائه شده است تا این مجموعه‌ها هم در شرایط آماده‌تری قرار بگیرند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ضمن بیان اینکه در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی  با شماره اضطراری ۱۱۲ تماس بگیرند افزود: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هرکجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

«سید محمد حسینی پور» رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد ضمن اعلام آماده باش کلیه عوامل سازمان آتش نشانی افزود: تمامی تیم ها و ایستگاه های عملیاتی، ستاد فرماندهی، خودروها، تجهیزات و افزایش هماهنگی های ارگانی و فرا ارگانی برای پاسخ به سیل احتمالی شهر یزد در آماده باش ۱۰۰ درصدی قرار گرفته اند.

رئیس سازمان و خدمات ایمنی شهرداری یزد همچنین گفت: لازم است تا همه شهروندان به نکات ایمنی پیش از وقوع سیل، در حین وقوع سیل و هنگام مقابله با سیل توجه نمایند. 

حسینی پور همچنین در پایان افزlود: شماره ۱۲۵ و ستاد فرماندهی عملیات سازمان آتش نشانی یزد در تمام ساعت شبانه روز آماده امداد رسانی به همشهریان در مواقع بحران است.

 

۹:۱۷ سیلاب جاده هراز را بست

محور هراز حدفاصل بایجان تا وانا به دلیل جاری شدن سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود شد. راهداران اکنون در محل حادثه مستقر و در حال پاکسازی و بازگشایی موقت راه هستند.

محور هراز حدفاصل بایجان تا وانا به دلیل جاری شدن سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود شد.

بارش شدید باران که از دیشب آغاز شد و صبح امروز ادامه داشت در منطقه بایجان محدوده پلیس راه موجب وقوع سیلاب و بسته شدن محور هراز شد.

راهداران اکنون در محل حادثه مستقر و در حال پاکسازی و بازگشایی موقت راه هستند و بر اساس پیش بینی ها این محور تا ظهر امروز بازگشایی می شود.

۹:۱۵ حضور مسئولان کشوری در امامزاده داود و تشکیل ستاد بحران

امداد امروز سیل و رانش زمین منطقه امامزاده داوود تهران را در بر گرفت. گل‌ولای به داخل امامزاده نفوذ کرده و خودروها در زمین گیر افتاده‌اند.

این حادثه حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد رخ داد که بلافاصله تیم‌های عملیاتی لازم به منطقه اعزام شدند.

هم‌اکنون نیز وزیر کشور و استاندار تهران در منطقه حضور دارند و پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر نیز در حال بازدید هوایی از منطقه و ارزیابی حادثه است.

در حال حاضر ۲۳ تیم عملیاتی، ۲ تیم آنست (جست‌وجو و نجات با سگ‌های زنده یاب) با استفاده از ۱۳ خودروی کمک‌دار، ۴ آمبولانس و ۳ خودروی نجات مشغول خدمت‌رسانی به متاثرین و جست‌وجو مفقودین هستند.

بر اساس اعلام مجتبی خالدی رئیس اورژانس کشور تا کنون در این حادثه ۸ نفر مصدوم و ۲ نفر کشته‌شده‌اند.

احمد وحیدی وزیر کشور به سرعت عازم این منطقه شد تا از نزدیک بر روند مدیریت بحران نظارت کند و دستگاه‌ها و نهادهای مسئول را برای امدادرسانی بهتر و سریع‌تر بسیج سازد.

محسن منصوری استاندار تهران هم وزیر کشور را همراهی می‌کند.

همچنین هم‌اکنون جلسه ستاد بحران با حضور شهردار تهران، وزیرکشور، استاندار تهران و رئیس هلال احمر تشکل شد.

۹:۱۰ لحظه ورود سیل به امام‌زاده داوود تهران

۹:۸ وقوع دو سیلاب در تهران و اتوبان خرازی

ملکی گفت: شب گذشته ۲۳ در تهران و اتوبان خرازی و مناطقی خارج از تهران به وقوع پیوست.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به سیل شب گذشته امامزاده داوود گفت: پس از رگبار شدید شب گذشته ۲ سیل در تهران و خارج تهران به وقوع پیوست.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از این حادثه آتش نشانان در محل حاضر شدند در گزارش‌های ابتدایی گفته شد در غرب تهران منطقه بزرگراه شهید خرازی و جاده سایت چند دستگاه خودرو سواری در سیلاب و گل و لای گرفتار شده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی بیان کرد: همچنین آتش نشانان متوجه شدند چندین دستگاه خودرو در در گل لای گرفتار شده‌اند و بر همین اساس آتش نشانان با کشنده‌های مخصوص خودروها را نجات دادند.

ملکی تصریح کرد: خوشبختانه مورد فوتی یا مصدومیت در جاده سایت اعلام نشد اما در بخش‌های بالایی و روستاهای بالای امامزاده وقوع سیل بیشتر بود و ۵ گروه نجات، ۵ گروه عملیاتی به محل حادثه حاضر شدند. و با توجه به اینکه مقداری گل و لای جاری شده بود و به روستاها سرایت کرده بود آتش نشانان موفق به نجات چندین نفر شدند.

وی گفت: هنوز آمار دقیقی از آسیب دیدگان نیست و نیروها درحال ادامه کار هستند.

۷:۵۶: امداد رسانی به به ۱۸۴۶ آسیب دیده از سیل و آبگرفتگی در سیستان و بلوچستان

علیرضا میربهاء الدین افزود:  با اشاره به بارندگی‌های چند روز گذشته از تاریخ ۲۸ تیرماه با ورود سامانه بارشی به استان تا امروز مورخ ۵ مرداد ماه، ۸۶ روستا درشهرستانهای سرباز،نیکشهر، ایرانشهر، سیب و سوران، دلگان، فنوج، سراوان، خاش، زاهدان، مهرستان، چابهار و میرجاوه درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند.

وی ادامه داد: در مناطق گرفتار در سیلاب ۱۸۴۶ نفر دچار آسیب شده که در این راستا،  ۷۶۰   نفر در چادرهای امدادی این جمعیت اسکان اضطراری داده شدند  .

وی افزود: همچنین ۱۶۷ دستگاه چادر امدادی، ۱۱ چادر مسافرتی،  ۳۲۴  تخته موکت، ۸۱۹   تخته پتو و ۱۰۸۴ کیلو گرم نایلون سنگری و اقلام معیشتی مورد نیاز از قبیل ۴۷۵ کیلو گرم برنج، ۳۴۵ بسته غذایی ۷۲ساعته   ، ۳۶  کیلو گرم قند وشکر ، ۳۴ کیلو گرم چای ، ۵۹۰ قوطی کنسروجات ، نان ، والر و فانوس  بین خانواده‌های آسیب دیده توزیع شده است.

میربهاء الدین گفت: ۱۸۶ تیم عملیاتی با بکارگیری۱۴۰ دستگاه خودرو به آسیب دیدگان سطح استان امدادرسانی کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اضافه کرد: در این مدت ۲ مورد رهاسازی و  ۱۳۲ مورد تخلیه آب منازل   توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر استان انجام گرفت.

وی همچنین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌ های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند تا در صورت نیاز به مردم آسیب دیده ارائه خدمات نمایند.

۸:۱۵: ۲ کودک بر اثر ریزش آوار ناشی از بارندگی در زاهدان جان‌ باختند

سیستان و بلوچستان سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زاهدان، گفت: بارش شدید باران و در پی آن ریزش سقف یک خانه، جان ۲ کودک را در شهر زاهدان، گرفت.

ابراهیم شهریاری، اظهار داشت: این حادثه روز گذشته به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی زاهدان گزارش و در کمترین زمان ممکن دو تیم امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش نشانان، بلافاصله پس از رسیدن عملیات آواربرداری را آغاز که متاسفانه پس از آواربرداری پیکر بی جان دو کودک را خارج کردند.

شهریاری، تصریح کرد: در این حادثه پدر خانواده مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

۸:۰۰ حضور شهردار تهران در منطقه سیل زده امام‌زاده داوود

صبح امروز اولین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری برگزار شد و قرار بود که علیرضا زاکانی شهردار تهران به عنوان سخنران حاضر شود اما سجاد محمدعلی نژاد مسئول دفتر شهردار با حضور در جایگاه اعلام کرد: قرار بود شهردار تهران سخنران اصلی اولین رویداد مردمی سازی در مدیریت شهری باشد اما شب گذشته شاهد وقوع سیلاب در امام زاده داوود بودیم.

وی با تاکید بر اینکه در سحرگاه امروز پنجشنبه زاکانی راهی منطقه سیل زده امام زاده داوود شد، گفت: پیگیر زمان حضور زاکانی در این جلسه بودیم که شنیده شده، قرار است وزیر کشور نیز به محل حادثه بروند و نمی‌دانیم شهردار آیا به این برنامه می رسد یا خیر؟

در ادامه برگزاری این نشست توکلی زاده معاون فرهنگی شهرداری تهران  بعد از قرار گرفتن در پشت تربیون اعلام کرد: مدیران حاضر در جلسه اگر حوزه ماموریت شان به سیل مرتبط است، می‌توانند جلسه را ترک کنند.

۵:۴ : وقوع سیلاب در غرب تهران/ خارج کردن ۵ خودرو از گل و لای

سیدجلال ملکی دراین باره گفت: حوالی ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز و پس از بارش باران در مناطقی از شهر تهران و به خصوص مناطق شمالی و شمال غربی، یک مورد حادثه جاری شدن سیل و گل و لای در غرب تهران به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان و عوامل گروه نجات نزدیک‌ترین ایستگاه را به محل حادثه واقع در بزرگراه شهید خرازی، جاده سایت اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل، اظهار کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که پنج دستگاه خودروی سواری داخل گل و لای به جا مانده از جاری شدن سیلاب، گیر افتاده‌اند که بلافاصله عوامل آتش‌نشانی نسبت به خارج کردن این خودروها از داخل گل و لای اقدام کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه در مجموع پنج دستگاه خودروی سواری از داخل گل و لای خارج شد، اظهار کرد: همچنین علاوه بر خودروهای شاسی بلند سازمان آتش‌نشانی، با کمک چند تن از شهروندان که دارای خودروهای شاسی بلند و آفرود بودند، افرادی که در این مسیر در میان گل و لای و آبگرفتگی مانده بودند، جابه جا و به نقاط امن انتقال داده شدند.

ملکی با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه مورد مصدوم یا فوتی نداشت، گفت: ماموریت آتش‌نشانان در این محل به اتمام رسیده است. اما لازم است شهروندان از مراجعه به ارتفاعات تهران و جاده‌های کوهستانی و همچنین حضور در حاشیه مسیل‌ها خودداری کنند.

۰۰:۲ هلال احمر قم به حالت آماده باش درآمد

قم مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم  از آماده باش صد در صدی کارکنان و نیروهای عملیاتی جمعیت هلال احمر قم جهت سیل احتمالی استان در چند روز آینده خبر داد.

 محمد رضا بهرامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم امروز پنجم مردادماه طی سخنانی، گفت: در پی هشدارهایی که از سوی اداره کل هواشناسی استان قم مطرح شده  در خصوص بارش باران های شدید در آخر هفته جاری که باعث سیلاب احتمالی در شهرستان کهک و روستاهای حومه خواهد شد، کلیه کارکنان و نیروهای عملیانی جمعیت هلال احمر استان قم به حالت آماده باش در آمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به فراخوان نیروهای عملیاتی هلال احمر و اسقرار ۵۰ درصد این نیروها در شهرستان کهک افزود: تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان قم و تجهیزات خودرویی امدادی نیز از روز پنجشنبه در شهرستان کهک به صورت شبانه روز مستقر خواهد شد.

بهرامی اظهار کرد: با توجه به لزوم اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای لازم به مردم و همشهریان گرامی ۴ تیم خوردرویی بصورت گردشی در مناطقی که احتمال بروز سیلاب داده می شود اقدام به اطلاع رسانی صوتی خواهند کرد.

در پایان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم یادآور شد: مرکز فرماندهی عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر  بصورت شبانه روزی آماده پاسخگویی می باشد و همشهریان می توانند با شماره گیری تلفن ندای امداد ۱۱۲ از خدمات امدادی جمعیت هلال احمر برخوردار شوند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها