|
کدخبر: 259711

سقوط خوفناک کودک ۲۲ ماهه در جوی روباز + عکس

یک کودک دیگر اهوازی قربانی سهل‌انگاری شد.

پسر ۲۲ ماهه که به دنبال برادرش از خانه خارج شده بود در جوی روباز روستای قلعه چنعان شهرستان کارون سقوط کرد و جان باخت.

کاظم حزباوی، عضو شورای روستای قلعه چنعان گفت: صبح دیروز طبق گفته شاهدان عینی این کودک به دنبال برادر بزرگتر خود که برای خرید از خانه خارج شده بود به کوچه رفته که در جوی روباز سقوط کرد .وی با بیان اینکه در زمان وقوع حادثه ظاهراً کسی در خیابان نبوده که به کودک کمک کند، افزود: با توجه به اینکه این کودک به دلیل کوچکی نمی‌توانسته خودش از جوی خارج شود در فاضلاب خفه شده و جان باخته است. پدر وی وقتی مدتی از نبود کودکش گذشت به کوچه رفت تا او را پیدا کند اما با پرس و جو و پیگیری متوجه شد که فرزندش در جوی روباز افتاده و خفه شده است.

سقوط-کودک

جوی های روباز در روستای قلعه چنعان

حزباوی بیان کرد: از خیابان یک شرقی تا خیابان ۱۱ شرقی و از یک غربی تا ۱۱ غربی در  روستای قلعه چنعان جوی‌ها روباز است.

این کودک تنها قربانی سقوط در جوی‌های فاضلاب نبوده و از سال‌ها قبل چند کودک دیگر به نام‌های محمد صادق زرگانی، محمد عرفان عبیداوی یک و نیم ساله و علی بروایه سه ساله، صدیقه حیدری در کوی سیاحی، دانیال ناصری در کوت عبدالله و فارس حیدری در کوی گلدشت اهواز، قربانی اتفاقات مشابه شده اند که این نشان از نابسامانی وضعیت فاضلاب و مجاری دفع آبهای سطحی و بی توجهی به زیرساخت‌ها، علیرغم وعده‌های مکرر مسئولان آبفا و شهرداری و شورای شهر است.

مشکل ساماندهی، درپوش‌گذاری و لایروبی جوی‌ها و کانال‌های آب سال‌هاست که به محل مناقشه شهرداری و شرکت آبفا تبدیل شده و نتیجه آن، عدم پاسخگویی مناسب و تکرار حوادث تلخ بوده که هر لحظه سلامت و جان کودکان را هدف قرار داده است.

منبع: رکنا

ارسال نظر