|
کدخبر: 259703

سرقت گازوییل از شاه‌لوله شازند - تهران

۲ سارقی که گازوییل را از شاه‌لوله انتقال سرقت کرده بودند، از سوی ماموران پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری، در این‌باره گفت: «یکشنبه شب گذشته عوامل حراست شرکت نفت از افت فشار در شاه‌لوله اصلی انتقال گازوییل شازند به تهران باخبر شدند. با توجه به اینکه این اقدام احتمال سرقت گازوییل را افزایش می‌داد، موضوع به پلیس اطلاع داده شد. در پی آن نیز تیمی از ماموران با همراهی عوامل حراست این شرکت، مسیر انتقال لوله گازوییل را بررسی کردند.»

او با بیان اینکه ماموران در پی‌جویی‌های انتظامی متوجه خروج یک تریلی تانکردار به همراه یک خودروی پژو پارس از مسیر خاکی به اتوبان‌ الغدیر شدند، گفت: «بلافاصله دستور توقف هر دو خودرو اعلام شد اما راننده خودروی سواری بدون توجه به دستورهای پلیس از محل متواری شد. در ادامه راننده خودروی تریلی و سرنشین آن دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. در بررسی انجام‌شده مشخص شد خودروی تریلی حامل ۳۰ هزار لیتر گازوییل فاقد بارنامه و مدارک قانونی است، به‌همین دلیل نیز متهمان به سرقت گازوییل از شاه‌لوله اصلی انتقال گازوییل اعتراف کردند. دستگیری متهم متواری  نیز در دستور کار پلیس ری قرار گرفت.»

جلیلیان ارزش تقریبی گازوییل کشف‌شده را حدود سه میلیاردریال اعلام کرد و گفت:‌ «برای افراد دستگیرشده پرونده‌ای تشکیل شد و این افراد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.»

کشف کالاهای احتکار شده در ری

فرمانده انتظامی شهرستان ری همچنین از کشف بیش از  دومیلیارد و ۴۵۰ میلیون‌ریال کالای اساسی احتکارشده در محدوده این شهرستان خبر داد و گفت: «‌در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مقابله با احتکار، ماموران کلانتری قیامدشت گزارش‌هایی مبنی بر احتکار کالاهای اساسی‌ و مصرفی در سه انبار در محدوده قیامدشت دریافت کردند.  پس از اطمینان از صحت گزارش‌های دریافتی و هماهنگی‌های قضائی، با حضور نماینده دادستان بخش خاوران و نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی، اصناف و بخشداری از محل‌های شناسایی‌شده مورد بازدید قرار گرفت. جمعا ۴۲۰۰ بسته ماکارونی، ۱۸۰۰ قوطی روغن خوراکی و ۵۰۰ کیلوگرم شکر به ارزش تقریبی ٢ میلیارد و ۴۵۰ میلیون‌ریال کشف شد.»

فرمانده انتظامی شهرستان ری با اشاره به اینکه کشفیات به‌دست آمده در این عملیات به‌صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود گفت: «در این رابطه سه نفر دستگیر و اموال کشف‌شده در اختیار نماینده اتحادیه اصناف قرار گرفت.»

منبع: رکنا

ارسال نظر