|
کدخبر: 256935

رشد ۵۰ درصدی خودکشی نوجوانان آمریکایی

بر اساس تحقیقی که روز دوشنبه منتشر شد، نوجوانان سهم بیشتری از خودکشی را در ۱۴ ایالت آمریکا در سال ۲۰۲۰ نسبت به پنج سال گذشته داشتند.

در ماه اکتبر، سه سازمان برجسته سلامت کودکان در آمریکا اعلام کردند که سلامت روان کودکان و نوجوانان به یک وضعیت اضطراری ملی در این کشور تبدیل شده است، این اعلامیه به‌دنبال گزارشی از "مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها" (CDC) در آمریکا بود که بازدیدهای اتاق اورژانس را از تلاش‌های مشکوک به خودکشی قبل و در طول همه‌گیری ویروس کرونا پیگیری می‌کرد.

"ان‌بی‌سی" در این باره نوشت, نتایج نشان داد که در فوریه و مارس ۲۰۲۱، اقدام به خودکشی‌ها بین دختران ۱۲ تا ۱۷ ساله ۵۰ درصد بیشتر از مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ بوده است!

در یک مطالعه جدید، تیمی از محققان مستقر در "بوستون" تعداد خودکشی‌های کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۹ ساله را در سال ۲۰۲۰ با میانگین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ مقایسه کردند، سپس مجموع خودکشی‌ها را در تمام گروه‌های سنی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، نتایج نشان داد که نوجوانان سهم بیشتری از خودکشی‌ها در سال ۲۰۲۰ داشتند؛ ۶.۵ درصد نسبت به ۵.۹ درصد پنج سال قبل،

با این حال، تغییرات قابل‌توجهی بین ۱۴ ایالت وجود داشت. در سال ۲۰۲۰، نوجوانان سهم بیشتری از خودکشی‌ها را در ایالت‌های کالیفرنیا، جورجیا، ایندیانا، نیوجرسی، اوکلاهاما و ویرجینیا نسبت به قبل داشتند, اما سهم در مونتانا و آلاسکا کاهش یافت، در حالی که آرکانزاس، کلرادو، کانکتیکات، نبراسکا، اوهایو و ورمونت از نظر آماری افزایش یا کاهش معنی‌داری نداشتند.

تحقیقات جدید پس از دو خودکشی اخیر میان ورزشکاران برجسته دانشگاه انجام شده است؛ "کیتی مایر"، بازیکن زن فوتبال "استنفورد" و "سارا شولز"، ستاره دوی دانشگاه "ویسکانسین".

بر اساس گزارش "بنیاد پیشگیری از خودکشی" در آمریکا، خودکشی سومین علت مرگ‌ومیر میان جوانان و دومین علت مرگ‌ومیر میان دانشجویان است, اما مشخص نیست که همه‌گیری ویروس کرونا چقدر در روندهای اخیر نقش داشته است، زیرا اضطراب و افسردگی میان کودکان و نوجوانان یک مشکل بهداشت عمومی قبل از همه‌گیری بود.

بر اساس آمار CDC، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ از هر ۵ نوجوان در ایالات متحده, ۱ نفر دوره‌های افسردگی شدید را تجربه کرده است. میزان خودکشی بین افراد ۱۰ تا ۲۴ ساله از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۸، ۵۷ درصد افزایش یافته است.

"رجینا میراندا"، یکی از محققان گفت: ما قبلاً شاهد افزایش نرخ مشکلات سلامت روان، از جمله میزان خودکشی، بین جوانان حتی قبل از همه‌گیری کرونا بودیم، بنابراین تعجب‌آور نخواهد بود که همچنان شاهد افزایش، به‌ویژه میان جوانان رنگین‌پوست باشیم.

با این حال، مطالعه جدید این سؤال را در مورد ارتباط احتمالی بین میزان خودکشی نوجوانان و غم و اندوه مرتبط با کووید۱۹ مطرح می‌کند. بر اساس گزارش CDC، از آوریل ۲۰۲۰ تا ژوئن ۲۰۲۱ بیش از ۱۴۰۰۰۰ کودک آمریکایی مراقبان اولیه یا ثانویه خود را به‌دلیل بیماری همه‌گیر از دست داده‌اند.

"ماریو چارپینن", یکی از نویسندگان این تحقیق گفت: ما نمی‌توانیم انکار کنیم، این یک رویداد عظیم است و ممکن است بر کودکان تأثیر متفاوتی بگذارد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها