|
کدخبر: 249211

بازسازی صحنه قتل مامور یگان ویژه / قاتل پای میز محاکمه

پرونده شهادت افسر یگان ویژه با صدور کیفرخواست در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد.

قاضی محمدحسین دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: این پرونده با سه عنوان اتهامی در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد بررسی‌های دقیق قضایی قرار گرفت و در مدت یک هفته با تلاش‌های شبانه روزی بازپرس ویژه قتل عمد و دیگر عوامل و کارشناسان مرتبط به سرانجام رسید.

 درودی با اشاره به سرعت عمل و دقت در رسیدگی به پرونده‌های اخلالگران در نظم و امنیت جامعه افزود: به محض دستگیری متهم به قتل افسر یگان ویژه مشهد در یکی از روستا‌های شهرستان سرخس، قاضی ویژه قتل عمد تحقیقات گسترده‌ای را با حضور در پلیس آگاهی خراسان رضوی آغاز کرد و رسیدگی دقیق با بررسی همه ابعاد و زوایای این پرونده ادامه یافت.

وی تصریح کرد: مباشرت در ارتکاب یک فقره قتل عمدی مرد مسلمان (شهید ستوان دوم احسان پای خسته)، ایراد صدمات غیرموثر و همچنین تمرد در برابر مامور انتظامی حین انجام وظیفه از طریق حمله با سلاح سرد، عناوین اتهامی متهم «داریوش- ر» است که در دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مورد بررسی‌های دقیق قضایی قرار گرفت و کیفرخواست پرونده نیز بر همین اساس صادر شد.

مقام ارشد دستگاه قضا در مشهد خاطرنشان کرد: روند تحقیقات قضایی در این پرونده حدود یک هفته طول کشید و در این مدت بررسی‌های ویژه زیر نظر بازپرس شعبه ۲۰۸ دادسرای عمومی و انقلاب مستندسازی شد و کمیسیون پزشکی قانونی خراسان رضوی نیز سلامت روحی و روانی متهم را تایید کرد و او را مسئول اعمال خودش دانست.

وی اضافه کرد: متهم نیز در بازسازی صحنه جرم جزئیات این جنایت را شرح داد و در آخرین دفاعیات در حضور وکیل تسخیری هم ارتکاب قتل را پذیرفت.

 درودی با اشاره به ۲۰ دلیل محکمه پسند مطرح شده در کیفرخواست، تاکید کرد: همه اسناد و مدارک و شواهد این پرونده جنایی با سرعت و دقت کامل جمع آوری و ضمیمه پرونده شده است که از رسیدگی دقیق به این گونه پرونده‌ها در دادسرای مشهد حکایت دارد.

شایان ذکر است متهم ۳۲ ساله‌ای به نام «داریوش – ر» ششم اسفند ستوان دوم احسان پای خسته (افسر یگان ویژه) را با ضربه چاقو در جمعه بازار شهید شوشتری مشهد به شهادت رساند که پس از یک هفته فرار دستگیر شد.

 

منبع: روزنامه خراسان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها