|
کدخبر: 248876

راز جرائم باند مخوف دزدی در دفترچه یادداشت!

کارآگاهان پلیس پایتخت در جریان بازداشت اعضای یک باند تبهکار، دفترچه یادداشت آن‌ها را که پس از ارتکاب هر سرقت مشخصات آن را یادداشت می‌کردند به دست آوردند و به این شیوه راز جرائم آن‌ها بر ملا شد.

چند شب قبل پسر جوانی به مأموران پلیس تهران خبر داد موتورسیکلت گرانقیمتش سرقت شده است. او گفت: لحظاتی قبل سوار بر موتورسیکلت گرانقیمتم از جشن مهمانی که در خانه دوستم در شمال تهران برقرار بود خارج شدم. همان لحظه سه مرد نقابدار که سوار دو موتورسیکلت بودند از راه رسیدند و راهم را سد کردند.

آن‌ها با تهدید چاقو و قمه گوشی تلفن همراه و موتورسیکلتم را سرقت کرده و فرار کردند. با مطرح شدن شکایت و از آنجا که موتورسیکلت مجهز به رد‌یاب بود مأموران موفق شدند چند ساعت بعد مخفیگاه متهمان را که خانه‌ای در حاشیه شهر بود شناسایی کنند. بررسی‌ها نشان داد سه مرد و یک زن که همگی از مجرمان سابقه‌دار هستند به این خانه رفت و آمد دارند که همگی بازداشت و موتورسیکلت سرقت شده هم کشف شد.

مأموران پلیس در بازرسی از خانه مقدار زیادی اموال سرقت شده و یک دفترچه کشف کردند که سارقان مشخصات همه سرقت‌هایشان را در آن ثبت کرده بودند. از جمله سرقت‌های ثبت شده‌است، حمله سارقان به پیک یک صرافی در شهرستان بود که موفق شده بودند چندین هزار دلار از وی سرقت کنند.

زن جوان که سردسته باند بود در شرح ماجرا گفت: ما همگی سابقه‌دار هستیم و یکسال قبل از زندان آزاد شدیم. بعد از آن بود که من با کمک پسر مورد علاقه‌ام که از مجرمان سابقه‌دار است، باند را راه‌اندازی کردم و این خانه را به عنوان پاتوقمان اجاره کردیم و در اینجا نقشه‌های سرقت را طراحی و آن را اجرا می‌کردیم.

بعد از هر سرقت هم مشخصات آن از جمله مبلغ سرقت و محل سرقت را در دفترمان ثبت می‌کردیم. متهم درباره حمله به پیک صرافی هم گفت: مدتی قبل متوجه شدم یکی از بستگانم پیک صرافی معروفی در شهرستان است. من توانستم اطلاعات انتقال دلار‌ها را به دست بیاورم و در روزی که قصد داشت چندین هزار دلار را به دست یک تاجر برساند سه همدستم در حالی که نقاب به صورت داشتند به او حمله کرده و دلارهایش را سرقت کردند.

متهم در توضیح سرقت از مردان پولدار هم گفت: در بعضی سرقت‌ها به عنوان طعمه سر راه خودروی مردان پولدار قرار می‌گرفتم. وقتی به خانه‌شان می‌رفتم در فرصت مناسب آن‌ها را با داروی خواب‌آور بی‌هوش می‌کردم و همدستانم برای سرقت وارد می‌شدند. از آنجا که همگی متأهل بودند از ترس آبرویشان شکایت نمی‌کردند. تحقیقات پلیس در این باره هم نشان داد که هیچ‌کدام از مردان پولدار که مشخصات آن در دفترچه ثبت شده‌بود علیه متهمان اعلام شکایت نکرده‌اند.

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها