|
کدخبر: 240814

سقوط درخت روی موتورسوار در خیابان ولیعصر

عضو شورای شهر تهران با تشریح جزئیات حادثه سقوط چنار در خیابان ولیعصر از شهرداری تهران درخواست کرد که به صورت ویژه به این مسائل رسیدگی کند.

مهدی بابایی درخصوص سقوط یک درخت چنار در خیابان ولیعصر گفت: چند روز پیش شهروندان مسئولیت پذیر احتمال خطر سقوط درخت در خیابان ولیعصر را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اعلام می کنند. در روز این حادثه که یکشنبه بوده از صبح تا ساعت ۱۷: ۳۰ توسط شهروندان ۵ پیام به ۱۳۷ اعلام می‌شود که این درخت در حال افتادن است و متاسفانه درخت ساعت ۱۷: ۳۰ سقوط می‌کند و روی یک موتور می‌افتد.

او ادامه می‌دهد: خدا را شاکریم که موتورسوار زنده است اگرچه که متاسفانه مجروح شده است و به بیمارستان منتقل شده است.

 بابایی با اشاره به علل این حادثه که در کمیته ایمنی بررسی شد گفت: در سال ۹۲ مصوبه‌ای در شورای شهر تهران داشتیم که شهرداری تهران را به استقرار سامانه مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) ملزم کرده که هم اکنون مستقر است. اما نظام نامه واحدی که باید تدوین می‌شد از سال ۹۲ تا کنون تدوین نشده است. در سال ۹۵ نیز شورای شهر طرح حفظ و گسترش درختان خیابان ولیعصر را تصویب کرده و شهرداری ملزم می‌شود پیمانکارانی مجزا برای نگهداشت انتخاب شوند و نظارت ویژه‌ای بر آن انجام شوند.

 عضو کیمسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: الان سه پیمانکار در خیابان ولیعصر مسئولیت دارند البته که در حوزه نگهداشت مشکلی ندارند اما به دلیل آفاتی که به آن رسیده درخت خشک است. نکته این است که باید هر فصل کمیته‌ای تشکیل شود و وضعیت درختان را پایش کنند که متاسفانه یک سال است این پایش انجام نشده است.

 او ادامه داد: موضوع بسیار مهمی که در منطقه داریم این است که مسئول محترم منطقه که انتخاب کردیم یک روز هم سابقه مدیریت شهری نداشته، شهردار ناحیه نیز یک روز سابقه کار در صف و خدمات شهری نداشته و خروجی همه‌ی این مسائل اتفاقی بود که رخ داد.

بابایی تاکید کرد: خدارا شاکر هستیم که شهروند عزیز ما سالم است اما اگر این اتفاق به گونه دیگری رقم می‌خورد چطور می‌خواستیم پاسخگو باشیم؟ لذا از شهرداری تهران خواهش می‌کنم به صورت ویژه به این مسائل رسیدگی کند.

 در ادامه سروری در واکنش به این تذکر بابایی گفت: حتما شهرداری گزارش دقیقی از اینکه چه کسانی کوتاهی کردند ارائه دهد. پیامک‌های مختلفی از سوی شهروندان زده شده و از این موضوع احساس خطر کردند و باید ببینیم در این موضوع چه کسی قصور کرده و باید با این موضوع برخورد شود. کمیسیون نظارت نیز یک بررسی داشته باشد و ببیند چرا گزارشی که به ۱۳۷ داده شده است مورد بررسی یا اقدام قرار نگرفته است؟

سروری گفت: اگر این درخت به سر شهروند موتورسوار اصابت می‌کرد الان یکی از شهروندان عزیز را از دست داده بودیم و این نگران کننده است و شهرداری گزارش دقیقی از اقداماتی که پس از تماس شهروند به ۱۳۷ داده شده ارائه کند.

منبع: صدآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها