|
کدخبر: 230496

فیلمی تلخ از لحظه انفجار در بازار گل محلاتی

حادثه آتش‌سوزی در بازار گل محلاتی دو کشته و پنج زخمی برجای گذاشت. به دستور بازپرس امورجنایی تهران قسمت جنوبی بازار پلمب و همزمان با تشکیل هیئت ۹‌نفره برای شناسایی عاملان حادثه، هیئت مدیره را برای تحقیق به دادسرا احضار کرد.

حوادث

ساعت‌۱۴:۵۰ روز پنج‌شنبه دوم‌دی‌ماه اهالی خیابان زمزم متوجه صدای انفجار و بلند شدن دود از بازار گل محلاتی شدند که حکایت از آن داشت قسمتی از بازار گل دچار آتش‌سوزی شده‌است و بلافاصله موضوع حادثه را به آتش‌نشانی خبر دادند.

دقایقی بعد چهار ایستگاه آتش‌نشانی راهی محل حادثه در قسمت جنوبی بازار گل شدند. بررسی‌ها نشان داد مغازه‌ای بر اثر انفجار دچار آتش‌سوزی و تخریب شده‌است که در جریان آن زبانه‌های آتش به چند مغازه دیگر هم سرایت و قسمتی از آن مغازه‌ها را هم تخریب کرده‌است که به سرعت آتش‌نشانان وارد عمل شدند و به اطفای آتش پرداختند.

آتش‌نشانان همزمان با مهار آتش چهار مرد و یک‌زن را که به شدت زخمی شده‌بودند از میان دود آتش و آوار بیرون آوردند و برای درمان و انتقال به مراکز درمانی تحویل اورژانس دادند.

در ادامه عملیات آتش‌نشانان، دو مرد حدوداً ۳۰ ساله را از زیر آوار بیرون آوردند که یکی از آن‌ها در دم فوت کرده بود و دیگری در حالی که دو پایش قطع شده بود به بیمارستان منتقل شد، اما به علت شدت جراحت به کام مرگ رفت.

با اعلام این خبر قاضی مصطفی واحدی، بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی و مأموران تشخیص هویت در محل تحقیقات خود را آغاز کردند.

‌همچنین مشخص شد یکی از پنج مصدوم حادثه یکی از دستانش را نیز از دست داده‌است.

همزمان با ادامه تحقیقات به دستور بازپرس جنایی هیئت ۹‌نفره کارشناسان برای بررسی و مشخص کردن علت اصلی حادثه و شناسایی مقصران شروع به کار کردند و روز جمعه سوم دی‌ماه از محل حادثه بازدید کردند.

در این حادثه قسمت جنوبی بازار گل که در آن سه‌مغازه به شدت تخریب شده‌اند به دستور بازپرس تا پایان بررسی کارشناسان پلمب شد.

همزمان با احضار هیئت مدیره بازار گل شهید محلاتی به دادسرای امور جنایی، مأموران در تلاشند تا با انجام تحقیقات عامل یا عاملان انتقال کپسول‌های گاز هلیوم به محل حادثه را شناسایی کنند.

انفجار گاز هلیوم

جلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی شهرداری تهران با اعلام اینکه شواهد اولیه نشان می‌داد که حادثه به علت انفجار کپسول‌هایی که با آن‌ها بادکنک باد می‌کنند، رخ داده است، گفت: نخستین و اصلی‌ترین گمانه‌زنی این است که بادکنک‌ها علت اصلی حریق و سانحه در بازار بوده است؛ چراکه پر شدن بادکنک‌ها به واسطه گاز ممکن است به این بی‌احتیاطی دامن بزند، البته کارشناسان در حال بررسی موضوع هستند.

سخنگوی آتش‌نشانی افزود: با توجه به آتش‌سوزی‌های قبلی در این بازار کارشناسان آتش‌نشانی بازدید‌های متفاوتی از بازار گل داشتند و در خصوص ایمن‌سازی و رعایت نکات ایمنی هشدار‌های هم به آن‌ها داده‌بودند، اما ظاهراً برای رفع ایمن‌سازی این بازار کاری انجام نشده است. متأسفانه در داخل همین بازار غرفه‌ها و انبار‌های ناایمنی ساخته شده است که ضریب حریق را بالاتر می‌برد.

همچنین پس از این حادثه علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران به همراه معاون خود در محل حادثه حاضر شد و دستور فوری برای تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده را صادر کرد.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها