|
کدخبر: 221281

آلودگی هوای تهران در وضعیت قرمز قرار گرفت

میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۱۵۲ قرار دارد و کیفیت هوا برای همه گروه‌های جامعه ناسالم است.

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، میانگین غلظت آلاینده‌های هوای پایتخت هم اکنون بر روی عدد ۱۵۲ قرار دارد و کیفیت هوا برای همه گروه‌های جامعه ناسالم است. این شاخص در شبانه روز گذشته بر روی عدد ۱۴۴ قرار داشت و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم بود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد باتوجه به‌عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت دوشنبه و نیز افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد که برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود. با افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۹ آذر ۱۴۰۰) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد هرچند با آغاز تردد خودروها افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

عدم وزش باد مؤثر و وارونگی جوی در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ ها خواهد شد. این شرایط جوی تا اواخر وقت سه‌شنبه ادامه خواهد یافت و هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و در نتیجه برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

منبع: رکنا

ارسال نظر