|
کدخبر: 206180

این ۲ جوان شیطان صفت را بشناسید + عکس

افرادی که با تله سرمایه گذاری و با سود ثابت ۴ درصد و تضمین تصاعدی سود رمز ارز‌ها به صورت شناور؛ دست به کلاهبرداری میلیاردی زده بودند، توسط پلیس فتا دستگیر شدند.

سرهنگ جواد جهانشیری رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی اظهار کرد: با شکایت ۲۰ نفر از شکات مشهدی پرده از راز کلاهبرداری میلیاردی در حوزه رمز ارز‌ ها برداشته و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از اخذ اظهارات و دریافت مستندات موجود از شکات با بررسی موضوع و تحقیقات اولیه دریافتند فرد یا افراد کلاهبردار با ایجاد سایت و کانال تلگرامی و همچنین تبلیغات در سایت دیوار با نفوذ به کانال‌های پر مخاطب در حوزه سرمایه گزاری در شبکه‌های اجتماعی به ویژه تلگرام به قصد کلاهبرداری پیشنهاد دریافت سود ثابت ۴ درصد و تضمین تصاعدی به صورت شناور به ازای سرمایه گزاری در حوزه رمز ارز‌ها را داده و پس از پرداخت یک الی دو ماه سود اصل سرمایه را به یغما می‌برند.

سرهنگ جهانشیری تصریح کرد: در پی تحقیقات صورت گرفته عاملان کلاهبرداری را در مشهد و تهران شناسایی کردند که متهم مشهدی در محل اختفای خود در هتلی مجلل طی عملیات فنی و پلیسی دستگیر شد و متهم تهرانی با نیابت قضایی در تهران دستگیر و بدست قانون سپرده شد.

مجرمان-سایبری

وی افزود: پس از دستگیر دو متهم به نام‌های متین بختیاری ۲۲ ساله و هادی زینالی ۲۴ ساله که از تحصیلات آموزش عالی برخوردار هستند، مشخص شد قربانیان کلاهبرداری موصوف از سراسر کشور بوده و به منظور احقاق حق دیگر شکات پرونده که هنوز از دستگیری این دو متهم بی اطلاع هستند؛ علاوه بر وثیقه سنگین، دستور شناسایی دو متهم به نام‌های موصوف به همراه تصاویرشان برای درج در رسانه ملی و کشوری و روزنامه‌های کثیرالانتشار از سوی قاضی پرونده صادر شده است.

این مقام انتظامی درباره سرمایه گذاری و اعتماد به کانال‌های تلگرامی تاکید کرد: کاربران و شهروندان گرامی توجه داشته باشند، کلاهبرداران تحصیل کرده فضای مجازی به اصطلاح یقه سفید‌ها در کمین سرمایه‌های شما به خصوص در کانال‌های غیر بومی و تلگرام؛ نشسته اند و در در حوزه رمز ارز‌ها اگر علم و دانش کافی ندارید به فرد دیگری هم اعتماد نکنید تا در ادامه سرمایه خود را از دست ندهید.

منبع: رکنا

ارسال نظر