|
کدخبر: 203558

گلستان به خاک سیاه نشست! + فیلم

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از وقوع حریق در بیش از ۱۵۰ هکتار از دو عرصه جنگلی استان گلستان خبر داد و گفت: با وجود این که از عصر دیروز درخواست اعزام بالگرد داشتیم و قرار بود صبح امروز دو یا سه بالگرد از استان های تهران و البرز به منطقه اعزام شوند، اما آتش سوزی در ارتفاعات رادکان ادامه دارد و هنوز خبری از اعزام بالگرد نیست.

دو منطقه از جنگل های گلستان از ظهر دیروز دچار حریق شده است. منطقه یانه سر و ارتفاعات رادکان عرصه هایی از جنگل های گلستان هستند که از ظهر دیروز در آتش می سوزند. تا کنون در مجموع بیش از ۱۵۰ هکتار از جنگل های گلستان در حریق اخیر سوخته اند.

با توجه به شدت بالای وزش باد، اطفای حریق جنگل های گلستان برای نیروهای امدادی بسیار دشوار است. به همین دلیل، حتما نیاز به حضور هرچه سریع تر بالگرد در جنگل های گلستان وجود دارد.

 از ظهر دیروز دو منطقه از عرصه های جنگلی استان گلستان دچار حریق شد. آتش سوزی در منطقه یانه سر تا حد زیادی کنترل شده است، اما شعله های آتش در ارتفاعات ۲۶۰۰ متری منطقه رادکان شهرستان کردکوی همچنان زبانه می کشد. قرار بود صبح امروز دو یا سه بالگرد از استان های تهران و البرز برای کمک به اطفای حریق به منطقه اعزام شوند، اما هنوز خبری از این بالگردها نیست و نبرد با آتش برای نیروهای امدادی بسیار دشوار شده است.

عبدالرحیم لطفی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان درباره آخرین وضعیت وقوع حریق در دو منطقه از عرصه های جنگلی استان گلستان به خبرنگار رکنا گفت: آتش سوزی در منطقه یانه سر تا حد زیادی کنترل شده است، اما حریق در ارتفاعات رادکان همچنان فعال است و در مجموع تا کنون بیش از ۱۵۰ هکتار در این دو عرصه دچار حریق شده است.

وی افزود: ما از عصر دیروز برای اعزام بالگرد درخواست کردیم، اما هنوز بالگرد به منطقه نرسیده است. ما علت تاخیر در اعزام بالگردها را نمی دانیم و مسئولان ستاد مدیریت بحران باید نسبت به این مساله پاسخگو باشند. ولی باید توجه داشته باشیم که با سرعت شدید وزش باد در شرایط کنونی، کار اطفای حریق به این سادگی ها امکان پذیر نیست.

لطفی تاکید کرد: مطابق اعلام هواشناسی گلستان، متوسط سرعت وزش باد در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده و سرعت وزش باد در برخی ساعات به بیش از ۹۰ کیلومتر بر ساعت هم رسیده است. در چنین شرایطی بدون حضور بالگرد به سختی می توان آتش را مهار کرد.

وی در پایان تصریح کرد: هم اکنون حدود ۲۰۰ نفر از نیروهای مردمی، دوستداران محیط زیست، سپاه، نیروی انتظامی، بسیج، هلال احمر، منابع طبیعی و محیط بانی برای اطفای حریق به ارتفاعات رادکان اعزام شده اند، اما وزش باد شدید مانع از اطفای حریق توسط نیروهای انسانی شده است.

منبع: رکنا

ارسال نظر