|
کدخبر: 198019

طوفان «آیدا» چه میزان خسارت برجای گذاشت

میلیون‌ها آمریکایی با گذشت یک هفته از رسیدن طوفان آیدا به لوئیزیانا، همچنان از مشکلات ناشی از آن رنج می‌برند و خسارات ناشی از آن ۹۵ میلیارد برآرود شده است.

شبکه تلویزیونی سی بی اس گزارش داد؛ طوفان آیدا دستکم ۲۱ ایالت آمریکا را در بر گرفت، ۶۵ نفر را کشت و ۹۵ میلیارد دلار خسارت بر جا گذاشت.

خبرنگار افزود با عبور از این محله در نیوجرسی، چنین صحنه‌هایی که پشت سر من است، بسیار دیده می‌شود. خانواده‌ها سرگرم جمع آوری اسباب و وسایل خود از خانه‌هایی هستند که در طوفان تخریب شده است.

بیشتر رودخانه در این شهر گل آلود شده است. ظرف مدت سه ساعت در این منطقه، ۲۵ سانتیمتر باران بارید. اکنون تلاش برای پاکسازی مناطق از گل و لای و سیلاب آغاز شده از جمله زمین بیسبال که زیر گل و لای فرو رفته است.

در نیویورک، مقامات بعد از اینکه نزدیک به دوازده نفر در آپارتمانی در این شهر جان باختند، سرگرم بازنویسی شیوه نامه‌های مربوط به شرایط اضطراری هستند.

صدها هزار نفر همچنان از داشتن برق محروم هستند.

مردم در بخش‌هایی از نیوجرسی همچنان منتظر فروکش کردن آب جمع شده در خیابان‌ها هستند. این در حالیست که اداره ملی هواشناسی آمریکا می‌گوید سیل ممکن است در چند روز آینده در بخش‌هایی از این ایالت ادامه داشته باشد.

 

منبع: بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها