|
کدخبر: 196378

تندباد آیدا تولید نفت آمریکا را مختل کرد!

هرچند قیمت نفت بشکه‌ای ۷۲.۹۶ دلار معامله شد، اما در انتظار مشخص شدن وضعیت تندباد رسیده به تاسیسات نفتی آمریکا و نتیجه نشست اوپک پلاس است.

انرژی تندباد آیدا تولید نفت آمریکا را مختل کرد!

نفت بیشتر افزایش قیمتی را که ثبت کرده و به بالاترین رقم ۴ هفته گذشته رسیده بود، در ساعات اولیه معاملات از دست داد، زیرا از شدت تندباد «آیدا» کاسته شده و به نظر می‌رسد اوپک پلاس هم روند افزایش تولید خود را ادامه خواهند داد، اما در ادامه ثابت ماند.

تندباد «آیدا» سبب شده بود تا بخش اعظمی از تولید نفت آمریکا متوقف شود.

پس از گذشت ۱۲ ساعت از ورود تندباد به ساحل، طوفان آرام شده و در گروه یک تندبادها قرار گرفته است. نزدیک به تمام تولید نفت فراساحلی آمریکا یا ۱.۷۴ میلیون بشکه در روز پیش از تندباد به حالت تعلیق درآمده بود.

با این حال هر بشکه نفت برنت ۲۶ سنت افزایش یافت و ۷۲.۹۶ دلار فروخته شد. نفت برنت ساعات معاملات به ۷۳.۶۹ دلار، بالاترین قیمت از دوم آگوست رسیده بود.

هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با ۱۲ سنت افزایش ۶۸.۸۶ دلار معامله شد.

جفری هالری، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «تندباد آیدا مسیر کوتاه مدت نفت را تعیین می‌کند... اگر این تندباد ضعیف شود و میزان تخریب آن کمتر از انتظار باشد، افزایش قیمت موقتی خواهد بود.»

در حالی که قیمت به علت پیش بینی در مورد بهبود عرضه سریع کاهش یافت، اما قیمت بنزین تقریبا ۲ درصد در آمریکا افزایش یافته و قطعی برق سبب تعطیلی بیشتر پالایشگاه های آمریکا در سواحل خلیج آمریکا شده است و تاجران انتظار اختلال طولانی مدت‌تری را دارند.

قیمت نفت امسال به علت کاهش تولید اوپک پلاس و کمی بهبود تقاضا به نسبت سال گذشته، ۴۰ درصد افزایش یافته است.

اوپک پلاس روز چهارشنبه نشست دارند تا در مورد افزایش ۴۰۰ هزار بشکه در روز مورد توافق گفتگو کنند.

هرچند وزیر نفت کویت گفت، این افزایش دوباره باید مورد بررسی قرار بگیرد، اما نمایندگان اوپک پیش بینی می‌گویند که این افزایش طبق برنامه پیش رود.

 

منبع: فارس

ارسال نظر