|
کدخبر: 191069

موبایل قاپ ها با شلیک پلیس متوقف شدند!

عملیات تعقیب و گریز سارقان به شلیک پلیس انجامید.

حوادث موبایل قاپ ها با شلیک پلیس متوقف شدند!

موتورسوارانی که با شگردی خاص دست به گوشی قاپی می زدند و سپس در خلاف جهت حرکت خودروها فرار می کردند با هوشیاری نیروهای کلانتری شفای مشهد دستگیر شدند.

به دنبال تاکیدات سرهنگ حسین دهقان پور (فرمانده انتظامی مشهد) برای مبارزه قاطعانه با سارقان و زورگیران، طرح های ویژه ای با تقویت گشت‌های موتورسوار در حوزه استحفاظی کلانتری شفای مشهد با نظارت مستقیم سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری) در دستور کار قرار گرفت.

هنگام اجرای یکی از طرح های مذکور در خیابان عبدالمطلب، نیروهای گشت نامحسوس به دو جوان موتورسوار در حالی مظنون شدند که آن ها پلاک موتورسیکلت را مخدوش کرده بودند.

بازداشت گوشی قاپان حرفه ای مشهد

به همین دلیل موتورسواران مذکور زیر چتر اطلاعاتی پلیس قرار گرفتند و مشخص شد آن ها قصد گوشی‌قاپی دارند. زمانی که راکب موتورسیکلت کلاه لبه دار خود را پایین کشید و با رفتاری عجیب در خلاف جهت وارد پیاده رو شد، ماموران انتظامی نیز بی درنگ وارد عمل شدند و گاز موتورسیکلت را فشردند اما دو جوان موتورسوار درست در لحظه ای که قصد سرقت گوشی تلفن مردی را داشتند چشمشان به موتورسیکلت سبز رنگ پلیس خیره ماند و بلافاصله در خلاف جهت حرکت خودروها گریختند.

ماموران گشت تجسس نیز بی درنگ به تعقیب دزدان گوشی قاپ ادامه دادند و تلاش کردند تا سارقان را با فرمان «ایست» متوقف کنند اما راکب موتورسیکلت همچنان گاز را می فشرد و از چراغ قرمزها به طرز خطرناکی عبور می کرد. در این لحظه، ماموران با شلیک تیرهای هوایی، عرصه را بر دزدان فراری تنگ کردند تا این که راکب جوان، کنترل موتورسیکلت را از دست داد و پس از برخورد با حاشیه جدول خیابان واژگون شد.

با دستگیری دو سارق جوان، تحقیقات تخصصی از آنان زیرنظر سروان حسن آریایی (رئیس تجسس کلانتری شفا) در حالی ادامه یافت که چند گوشی تلفن همراه سرقتی نیز از سارقان کشف شد.

بررسی های پلیس نشان داد: جوان ۱۸ ساله که حیدر نام دارد اسفند سال ۹۹ به اتهام گوشی قاپی دستگیر شده است. ترک نشین موتورسیکلت نیز اعتراف کرد یکی از گوشی ها را دقایقی قبل از دستگیری از دست زن جوانی قاپیده اند.

با کشف ۴ دستگاه گوشی تلفن همراه از متهمان و حضور ۵ شاکی در کلانتری، بررسی های بیشتر با صدور دستوراتی ویژه از سوی قاضی نعمتی (بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) درحالی ادامه یافت که یک عدد افشانه فلفل نیز از متهمان کشف شد و آن ها اعتراف کردند گوشی های سرقتی را به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به یک مالخر می فروختند.

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها