|
کدخبر: 177380

کارگردان مشهور به دلیل کرونا راهی بیمارستان شد

مصطفی کیایی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد.

حوادث کارگردان مشهور به دلیل کرونا راهی بیمارستان شد

 

مصطفی کیایی به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شد. فیلم سینمایی «مطرب» و سریال نمایش خانگی «هم‌گناه» آخرین کارهای کیایی در سینما و شبکه نمایش خانگی است.

مصطفی کیایی کیست؟

مصطفی کیایی (زاده ۱۳۵۵ - کرج) کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس سینما و تلویزیون و برادر محسن کیایی هنرپیشه سینما است. سریال هم گناه نخستین اثر وی در شبکه نمایش خانگی است.

فعالیت حرفه‌ای

او فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۳ در مرکز آموزش فیلم‌سازی اداره ارشاد کرج آغاز کرد و از سال ۱۳۷۶ همزمان با تحصیل در رشته فیلم‌سازی در دانشگاه به عنوان دستیار کارگردان در مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی مشغول به کار شد.

مصطفی کیایی در گفت‌وگویی که در ۲ دی ماه ۹۶ با فریدون جیرانی داشت در برنامه زنده سی و پنج از بسیاری از بخش‌های زندگی خود صحبت داشت و در رابطه با فیلم‌ها و سریال‌هایی که ساخته صحبت نمود. او پس از اتمام دوران تحصیل در سال ۸۱ به عنوان نویسنده، کارگردان و تدوین‌گر در برنامه‌های تلویزیونی فعالیت خود را ادامه داد و در این مدت برنامه‌های زیادی را برای شبکه‌های مختلف تلویزیونی ساخت.

او در سال ۱۳۸۶ درخواست پروانه ساخت فیلم بعدازظهر سگی سگی را به اداره نظارت و ارزشیابی وزارت ارشاد ارسال نمود، اما موفق به اخذ پروانه ساخت نگردید و با تعویض تهیه‌کننده در سال ۱۳۸۸ پروانه ساخت فیلم بعد از ظهر سگی سگی را به تهیه‌کنندگی جوزان فیلم اخذ نمود و نخستین فیلم بلند سینمایی خود را جلوی دوربین برد.

وی از برادر خود محسن کیایی در بیشتر فیلم‌هایش استفاده می‌کند.

مصطفی کیایی در سال ۱۳۹۸ نخستین سریالش را با نام هم‌گناه کارگردانی کرد که نویسندگی آن برعهده محسن کیایی و علی کوچکی بود.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر