|
کدخبر: 176198

سارقان هالیوودی ایران؛ باند "خانه کاغذی" منهدم شد!

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند هفت نفره سارقان خشن در تهران خبر داد و گفت: متهمان علاوه بر تهران در استانهای فارس و خوزستان مرتکب جرایم مشابه شده‌اند.

حوادث سارقان هالیوودی ایران؛ باند "خانه کاغذی" منهدم شد!

فروردین امسال زن جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت مسلحانه از خانه‌اش توسط چهار مرد خشن خبر داد.

زن جوان گفت: ساعت هشت شب چهار مرد نقابدار مسلح، از دیوار خانه ویلایی‌ام وارد ساختمان شدند، مردان نقابدار سلاحهایشان را به سمت من و چهار عضو دیگر خانواده‌ام که همگی خانم بودیم گرفته، طلاهایمان را سرقت کرده و پس از تخریب منزلم از محل متواری شدند.

در ادامه کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ راهی منزل مالباخته در محدوده دهکده المپیک شدند و در تحقیقات محلی مشخص شد، سارقان با یک دستگاه خودروی پژو سفید رنگی با پلاک مخدوش، از محل گریخته‌اند.

مأموران موفق شدند سرنخی از متهمان را در صحنه سرقت کشف کنند همچنین در بررسی‌ها مشخص شد یکی از متهمان سارقی حرفه‌ای است که تاکنون ۶ بار به اتهام سرقتهای مسلحانه راهی زندان شده که با شناسایی این سارق، سایر اعضای این باند نیز که ساکن یکی از شهرهای جنوبی کشور بودند، شناسایی شدند.

سرقت نافرجام

در حالیکه تیم تحقیق درصدد شناسایی مخفیگاه متهمان در تهران بودند، با خبر شدند، متهمان قصد دارند از خانه‌ای در محدوده نواب سرقت کنند که پس از هماهنگی با مقام قضائی، محدوده مورد نظر تحت کنترل نامحسوس پلیس در آمد و متهمان هنگام ورود به محل در محاصره پلیس قرار گرفتند و در نهایت پنج مرد مسلح بازداشت شدند.

در تحقیقات مشخص شد دو نفر از آنها، همان متهمان سرقت مسلحانه منزلی در دهکده المپیک هستند و سه عضو دیگر نیز به تازگی به این باند ملحق شده‌اند.

دستگیری در مرز

مأموران در ادامه تحقیقات مطلع شدند که یکی از متهمان خود را به مرزهای شمال غربی کشور رسانده تا از کشور به صورت قاچاقی فرار کند، مأموران بلافاصله راهی شهر مورد نظر شده و در حالیکه متهم با قاچاق‌بَر برای خروج از کشور هماهنگ شده بود، بازداشت شد.

سردار علیرضا لطفی؛ رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه عضو دیگر این باند نیز در عملیاتی دیگری دستگیر شد، گفت: در مخفیگاه متهمان چند قبضه سلاح گرم کشف شد.

این مقام انتظامی بیان کرد: در حالی متهمان تنها به یک فقره سرقت در محدوده دهکده المپیک اعتراف کردند که در بررسی‌های کارآگاهان مشخص شد آنها در استانهای فارس و خوزستان نیز به همین شیوه و شگرد مرتکب سرقت مسلحانه شده‌اند و تحقیقات برای شناسایی سایر جرایم احتمالی اعضای این باند ادامه دارد.

 

منبع: پویا

ارسال نظر