|
کدخبر: 174900

آبروریزی در شیراز؛ عکس‌های خصوصی پخش شد!

دختر جوان شیرازی که گرفتار مرد پلید شده بود نزد پلیس رفت و شکایت کرد.

حوادث آبروریزی در شیراز؛ عکس‌های خصوصی پخش شد!

 

مرد پلید در شیراز آبروی یک دختر جوان را برد و عکس‌های خصوصی این دختر در شهر دست به‌دست شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری فردی که با ایجاد یک صفحه جعلی در اینستاگرام و درج شماره و تصویر رئیس خود قصد اخاذی و بی‌آبرو کردن وی را داشت، خبر داد.

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهارکرد: در پی مراجعه خانمی جوان در شیراز و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با انتشار تصاویرش بهمراه شماره تلفن وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام باعث مزاحمت برای وی و خانواده‌اش شده است، رسیدگى به این پرونده ‌به ‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

اخاذی از دختر شیرازی در اینستاگرام

وی گفت: پس ازحضور شاکیه، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم به همراه ادوات هوشمند ارتکاب جرم دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر جرم ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود.

این مقام مسئول ادامه داد: در بازجویی اولیه انجام‌شده، مشخص شد که متهم به دلیل مشکلات و کینه‌ای که قبلاً با شاکیه در محیط کار داشته است اقدام به انتشار تصاویر وی در فضای مجازی کرده است.

سرهنگ سلیمانی افزود: برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند

 

منبع: رکنا

ارسال نظر