|
کدخبر: 171703

فوری / حمله پهپادی یمن به فرودگاه ابها در عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن دوشنبه شب از حمله پهپادی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی به یک هدف مهم نظامی در فرودگاه بین المللی أبها در جنوب عربستان خبر داد.

حوادث فوری / حمله پهپادی یمن به فرودگاه ابها در عربستان

به نقل از المسیره یمن، یحیی سریع گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با یک فروند پهپاد از نوع «قاصف کی -۲» یک هدف مهم نظامی در فرودگاه بین المللی أبها را هدف قرار دادند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این حمله پهپادی در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی به خاک یمن و ادامه محاصره کشور ما انجام گرفت.

یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن یکشنبه شب نیز با یک فروند پهپاد از نوع «قاصف کی -۲» پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط واقع در جنوب یمن هدف قرار داده بودند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها