|
کدخبر: 166794

همه چیز درباره خبر زلزله ۸.۹ ریشتری در گناوه

در پی زمین لرزه ۵.۹ ریشتری پیش از ظهر روز گذشته و وقوع ده‌ها پس لرزه شایعه‌ای بی اساس مبنی بر احتمال رخ داد زلزله‌ای به بزرگی ۸.۹ ریشتر در فضاهای مجازی گناوه باعث شد تا مردم این شهرستان یکشنبه شب را با ترس و نگرانی در بی‌خوابی سپری کنند.

حوادث همه چیز درباره خبر  زلزله ۸.۹ ریشتری در گناوه

ادامه پس لرزه‌های شب گذشته نیز بر تردید و نگرانی مردم از احتمال صحت این شایعه مجازی (زلزله ۸.۹ ریشتری) افزوده بود زیرا در این شایعه اشاره شده بود که طبق اخبار دریافتی، بزرگترین زلزله خلیج فارس با ۸.۹ ریشتر در ساعت ۴:۱۵ دقیقه بامداد دوشنبه شهرستان گناوه را خواهد لرزاند.

درپی پخش این شایعه،ستادمدیریت بحران شهرستان گناوه با انتشار اطلاعیه‌ای از مردم این منطقه خواست ضمن حفظ آرامش و رعایت نکات ایمنی در مقابل زلزله، نسبت به انتشار پیام‌هایی که هیچگونه منبع و اساس درستی ندارند، توجه نکنند.

در این اطلاعیه از کاربران فضای مجازی خواسته شد تا این شایعه و شایعات دیگر در ارتباط با زلزله را دست به دست نکنند و انتشار ندهند.

انتشار چنین شایعاتی در زمانی که مردم نیاز به آرامش روانی دارند، نیاز به برخورد و پیگیری ازطرف مسئولان مربوطه دارد.

با گذشت بیش از ۲۲  ساعت از وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری پیش از ظهر روز یکشنبه (۲۹ فرورودین ماه) گناوه در استان بوشهر، تاکنون  چندین پس لرزه دیگر با شدت‌های متفاوت این شهرستان را لرزانده است.

 در بامداد دوشنبه چندین زلزله بالای ۴ ریشتر در این شهر و روستاهای واقع در نزدیک کانون زلزله رخ داد.

بر همین اساس زلزله‌ای به بزرگی ۴ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۵ و ۲۰ دقیقه و ۳۱ ثانیه بامداد امروز بندر گناوه را لرزاند.
همچنین زمین لرزه‌ای با قدرت ۴.۳ دهم ریشتری در ساعت ۳ و ۱۳ دقیقه و ۴۹ ثانیه بامداد دوشنبه در گناوه رخ داد.
این بندر در ساعت ۲ و ۴۷ دقیقه و ۴۵ثانیه بامداد دوشنبه نیز بر اثر زلزله ای به بزرگی ۴.۷ دهم و در ساعت  ۲ و ۲۰ دقیقه و ۱۹ ثانیه به بزرگی ۴.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر) لرزید.

از نخستین ثانیه‌های بامداد دوشنبه تا ساعت ۴:۲۰ دقیقه، بیش از ۷۰ پس لرزه در بندرگناوه به وقوع پیوست که موجب ترس و وحشت مردم شد، برخی با صدای غرش پس لرزها منازل خود را ترک و به کوچه‌ها و خیابان‌ها رفتند.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر در ساعت  ۱۱:۱۱ روز یکشنبه در ۲۸ کیلومتری شهرستان گناوه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد که باعث قطعی برق، تلفن ثابت، اینترنت، تخریب دیوارهای خانه‌ها، ریزش کوه، شکستن شیشه‌ها و اثاثیه منازل مردم و مصدومیت ۶ نفر شد.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر