|
کدخبر: 160575

قلع و قمع باند مواد مخدر در شرق تهران

۲هزار و ۹۰۰ کیلوگرم از مواد مخدر کشف شده در شرق استان تهران روز دوشنبه طی مراسمی در شهرستان ورامین امحاء شد.

حوادث قلع و قمع باند مواد مخدر در شرق تهران

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این مراسم اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۱۰ تن انواع مواد مخدر در شرق استان تهران کشف شد که بخشی از این مواد در قالب مرفین و تریاک با صدور احکامی به منظور استفاده در بخش دارویی در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گرفت و مواد امحاء شده امروز مصرف دارویی ندارد.

سردار کیومرث عزیزی افزود: طی ۱۱ ماه گذشته بالغ بر ۳۰ باند مواد مخدر با تلاش عوامل انتظامی و همکاری شهروندان در ارائه اطلاعات به پلیس، متلاشی، و تعداد زیادی از قاچاقچیان دستگیر و به محاکم قضایی ارجاع داده شدند.

وی تصریح کرد: مقابله با مواد مخدر، تنها بخشی از مبارزه با این بلای خانمان سوز است و در کنار اقدامات سلبی پلیس، لازم است تا اقدامات ایجابی و فرهنگی نیز انجام شود تا توفیق خوبی به دست آد.

وی تأکید کرد: مقابله با مواد مخدر باید به یک دغدغه و حرکت اجتماعی تبدیل شود و لازم است تا تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

عزیزی افزود: اقدامات فرهنگی مبارزه با مواد مخدر باید از داخل خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها آغاز شود تا از میزان تقاضای مواد مخدر کاسته و به همان نسبت از عرضه آن جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: در حوزه درمان افراد معتاد، اقدامات بسیار مناسبی در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ انجام شده و لازم است تا فرد معتاد درمان شده، مورد حمایت قرار گرفته و به حال خود رها نشود تا بار دیگر اسیر اعتیاد نگردد.

فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تأمین امنیت هفت شهرستان ورامین، قرچک، پیشوا، پاکدشت، پردیس، دماوند و فیروزکوه را بر عهده دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر