|
کدخبر: 123614

سقوط دو مرد و یک زن در چاه قنات

۳ نفر به طور همزمان در یک چاه قنات ۲۰ متری سقوط کردند که پس از ۵ ساعت تلاش، توسط نیروهای امدادی بیرون آورده شدند.

این حادثه ساعت ۲ بامداد شنبه ۲۹ شهریور رخ داد که در پی آن، یک تیم عملیاتی از پایگاه بین شهری حسن‌آباد به محل حادثه در کیلومتر ۵۵ محور نی‌ریز- سیرجان (روبه‌روی کارخانه فولاد غدیر نی‌ریز) به عنوان تیم پشتیبان اعزام شد.

قبل از حضور امدادرسانان، دو نفر از آنها که دو مرد ۲۰ و ۳۹ ساله بودند، با کمک پاسگاه ایست و بازرسی قطرویه و مردم به وسیله طناب بالا آمدند. اما نفر سوم، یک زن ۳۷ ساله بود که به شدت دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه کمر شده بود.

در ادامه، تیم آتش‌نشانی نی‌ریز با همکاری جمعیت هلال‌احمر اقدام به برپایی کارگاه و انتقال مصدوم از پایین چاه به بالا نمود.

مصدوم ۲۰ ساله که از ناحیه زانو و دهان آسیب دیده بود، توسط هلال‌احمر و دو مصدوم دیگر توسط اورژانس به بیمارستان شهدای نی‌ریز منتقل شدند.

سقوط هولناک به درون چاه ۲۰ متری در نی ریز

دو مصدوم دیگر نیز توسط پاسگاه اورژانس ۱۱۵ قطرویه به بیمارستان شهدای نی‌ریز منتقل شدند.

به گفته محمدحسین بخش‌پور رئیس بخش اتفاقات بیمارستان شهدا، پس از معاینه توسط کادر درمان بیمارستان مشخص شد که زن ۳۷ ساله دچار شکستگی مهره‌های کمر شده است.

در این عملیات ۵ ساعته، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی حضور داشتند.

ابراهیم خیراندیش رئیس آتش‌نشانی نی‌ریز در این باره گفت: این برای سومین بار در امسال است که چنین اتفاقی می‌افتد. این چاه یکی از چاه‌های رشته قناتی در آن منطقه است که اگر فکری به حال آن نشود، دوباره حادثه‌ساز می‌شود. بهتر است متولیان این چاه‌های بلااستفاده را ایمن‌سازی یا پر کنند تا شاهد حوادث پی در پی نباشیم.

گفتنی است در تاریخ ١٤ خرداد نیز دو جوان ١٦ و ٢٦ ساله دیگر با هم به داخل یکی دیگر از این چاه‌ها سقوط کردند. آنها بعد از ٢٤ ساعت توسط نیروهای امدادی یافت شدند که یکی از این دو دچار ضایعه قطع نخاع شده بود.

در یکم شهریورماه نیز یک جوان ۲۳ ساله دیگر در این رشته چاه‌ها سقوط کرد که به شدت دچار آسیب از ناحیه کمر شده بود.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر