|
کدخبر: 120415

روز پر حادثه برای آتش نشانان شیرازی

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: روز جمعه یکی از روزهای پر حادثه برای آتش نشانان شیرازی رقم خورد و ۹ ایستگاه آتش نشانی در هفت عملیات گسترده امدادرسان شرکت کردند.

حوادث روز پر حادثه برای آتش نشانان شیرازی

محمد هادی قانع طی گزارشی از شرح عملیات‌های گسترده و نفس گیر آتش نشانان در ۲۴ ساعت جمعه اعلام کرد: در ساعت ۹: ۵۶ دقیقه صبح روز گذشته در پی برخورد شدید یک دستگاه خودروی سواری تیبا با تیر برق واقع در کمر بندی والفجر (قبل از پل امام حسن) ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز بی‌درنگ آتش نشانان ایستگاه ۱۴ را به همراه گروه امداد و نجات به محل حادثه اعزام کرد.

 

وی تصریح کرد: پس از حضور آتش نشانان در محل مشاهده شد یک دستگاه سواری به دلیل نامشخصی از مسیر اصلی منحرف شده و با ورود به حاشیه جاده و برخورد با تیر چراغ برق متوقف شده بود.

رئیس سازمان آتش نشانی در ادامه گفت: آتش‌نشانان با رعایت کامل موارد ایمنی پس از چیدمان علائم راهنمایی در طول مسیر، برق خودرو را قطع کردند و عملیات رهاسازی و خارج کردن راننده را آغاز کردند آتش‌نشانان با استفاده از جرثقیل و خودروی نجات، خودروی سواری را به حاشیه امن خیابان انتقال داده و با پاکسازی محل حادثه، به مأموریت خود پایان دادند.

آتش سوزی خودروی ون در قدوسی غربی

وی به عملیات آتش سوزی یک خودروی ون در قدوسی غربی اشاره کرد و گفت: در عملیات دیگری در ساعت ۰۳: ۱۰ دقیقه، گزارش آتش سوزی یک دستگاه ون با کاربری فست فود سیار، ایستگاه آتش نشانی ۵ را درگیر کرد.

قانع اضافه کرد: آتش زدن خار و خاشاک در زمینی در مجاورت خودروی ون پارک شده منجر به رسیدن شعله‌های آتش به خودرو و آتش سوزی آن شده بود که نیروهای عملیات با رعایت موارد ایمنی، شعله‌های آتش را مهار کرده و مانع از سرایت شعله‌های آتش به فضای داخلی خودرو شدند.

چهار مصدوم و فوتی حاصل سه سانحه رانندگی

رئیس سازمان آتش نشانی از رخ داد سه سانحه شدید رانندگی در روز گذشته خبر داد و افزود: اولین حادثه در ساعت ۱۷: ۱۴ در کنار گذر باغ صفا آتش نشانان ایستگاه یک را به محل حادثه کشاند. این حادثه که بر اثر بی احتیاطی و انحراف خودروی تیبا رخ داد خوشبختانه مصدومی به دنبال نداشت.

قانع ادامه داد: متأسفانه در ساعاتی بعد واژگونی خودروی پراید در خیابان با هنر جنوبی فوت آنی راننده را در پی داشت، این حادثه که در ساعت ۴۳: ۱۵ دقیقه رخ داد توسط نیروهای ایستگاه شش امداد رسانی شد. همچنین در ساعت ۴: ۲۱ شب گذشته نیز برخورد شدید دو خودروی نیسان و پراید در جاده سیخ دارنگون مصدویت سه سرنشین خودروی پراید را رقم زد، در این حادثه آتش نشانان ایستگاه ۱۴ بعد از خارج کردن مصدومین از خودروی پراید و انتقال به مراکز درمانی محل حادثه را ایمن سازی کردند.

آتش سوزی مراتع در ارتفاعات دریمه و دراک

وی آتش سوزی مراتع در ارتفاعات دریمه (جاده داریون) و دراک را از دیگر عملیات‌های سنگین ذکر شده برشمرد و گفت: در ساعت ۰۶: ۱۵ دقیقه نیز گزارش آتش سوزی در ارتفاعات دریمه اعلام شد که توسط آتش نشانان از ایستگاه‌های ۲۱، ۹، ۱۲و ۳ مهار شد.

وی عنوان کرد: عملیات اطفایی این آتش سوزی که به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی رخ داد، تا ساعت ۲۰ ادامه داشت.

وی تصریح کرد: حریق ارتفاعات دراک نیز که در ساعت ۰۵: ۹ دقیقه صبح روز گذشته به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی اعلام شد توسط تیم اطفا حریق از ایستگاه ۴ این سازمان در مدت زمان یک ساعت اطفا گردید.

قانع در پایان افزود: رعایت اصول ایمنی انسان را از خطراتی که سلامتی و زندگی اش را تهدید می‌کند، حفظ می‌نماید.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها