|
کدخبر: 112102

ادعای منابع صهیونیستی درباره حمله به هواپیمای ماهان

منابع صهیونیستی بامداد جمعه مدعی رد ایجاد مزاحمت برای هواپیمای مسافربری ایرانی از سوی جنگنده‌های این رژیم شدند.

حوادث ادعای منابع صهیونیستی درباره حمله به هواپیمای ماهان

مقام‌های عالی رتبه صهیونیستی در واکنش به اخبار منتشر شده در خصوص رهگیری هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنگنده‌های اسراییل مدعی شدند: جنگنده‌هایی که هواپیمای ایرانی را رهگیری کردند اسرائیلی نبوده‌اند.

در همین حال شبکه ۱۳ تلویزیونی رژیم صهیونیستی گزارش داد که جنگنده نظامی که برای هواپیمای ایرانی ایجاد مزاحمت کرد، متعلق به ارتش امریکا بوده است.

پیش‌تر منابع خبری مدعی شده بودند که ۲ جنگنده رژیم صهیونیستی در آسمان سوریه برای هواپیمای متعلق به شرکت ماهان ایجاد مزاحمت کردند.

از سوی دیگر مقام‌های هواپیمایی سوریه به خبرگزاری رسمی این کشور (سانا) گفتند؛ جنگنده‌هایی که گمان می‌رود متعلق به ائتلاف امریکایی بودند در منطقه التنف واقع در جنوب شرقی سوریه به این هواپیمای مسافربری نزدیک شدند و همین مسئله باعث شد تا خلبان هواپیما ارتفاع پرواز را به صورت ناگهانی کاهش دهد.

بر اساس این گزارش، هواپیمای مسافربری ایرانی به پرواز خود ادامه داد و در فرودگاه بیروت به زمین نشست.

۱۸ بهمن ۱۳۹۸ نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حملات هوایی خود به سوریه از پوشش و سپر هواپیماهای غیرنظامی استفاده می‌کند تا عملکرد سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را مختل کند. بر اساس این گزارش، همزمان با حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اطراف دمشق و نزدیک فرودگاه بین‌المللی این شهر، یک فروند هواپیمای مسافربری مدل ایرباس ۳۲۰ با ۱۷۲ مسافر از مبداء تهران آماده فرود در فرودگاه دمشق بود.

به لطف عملیات فنی برج مراقبت فرودگاه دمشق و عملکرد فعال سیستم کنترل ترافیک هوایی، هواپیمای مسافری از منطقه شلیک ضد موشک‌ها دور و خارج شد و به جای فرودگاه دمشق با امنیت در فرودگاه پایگاه روسی حمیمیم به زمین نشست.

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر